PenguiN- Skrevet Juni 21, 2007 Share Skrevet Juni 21, 2007 Tok motorvask i dag (gjort før også av meg) men, nå vil ikke bilen over 4000 RPM og den bytter ikke gir...slurer også høres det ut som...har ikke kjørt gris eller noe...turtallet er også høyere på tomgang enn normalt =(=(=( Automat gir bil forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2007 BUMP =( noen sier bilen har gått i nød modus, siden den ikke girer, slurer og kutter på 4 000rpm ! ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.T.S Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 lag en mere dekkende overskrift og sjekk etter vann i plugghullene ..og neste gang du tar motorvask ikke spyl direkte på elkomponenter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2007 mener du at jeg skal ta vekk dekslet over pluggene og se neddi der? 13.ende bilen og kan ikke like mye som det tallet skulle tilsi=( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 mener du at jeg skal ta vekk dekslet over pluggene og se neddi der? 13.ende bilen og kan ikke like mye som det tallet skulle tilsi=( Hopp i det! Bare et par skruer står mellom deg og og plugghullene. Bare passs på ikke å miste skruer nedi dem ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2007 Hm, likte ikke dette i det hele tatt...ikke girer den, og den kutter, og den henger på turtallet =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Det blir ikke bedre av å bekymre seg ihvertfall. Gjør som R.T.S. og dejavu sier, sjekk etter vann nedi plugghullene, det er maks 4 skruer det er snakk om, mest sannsynligvis trengs en 10mm koppnøkkel..... Hvis det ikke så gå grundig over alle ledninger og luftslanger, sjekk at alt er ordentlig tilkoblet. At den henger på turtallet er ihvertfall et symptom på vakumlekkasje... Hvis du absolutt ikke vil røre noe drar du på nærmeste BMW-verksted og får kjørt en diagnose på bilen, så finner de nok ut mer om hvor feilen ligger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Ja dette er sikkert vann i pluggbrønnene. Skru av deksel ut med coilene og blås rent coilene og pluggbrønnene med trykkluft.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2007 OK, skal prøve i dag! Men det kan jo ikke være noe annet siden det begynnte halvtime etter oppstart etter motorvasken...faen, er livredd =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Såfremt du ikke hører noen mekaniske lyder som klakking, banking etc tviler jeg på at det er noe alvorlig feil. Neste gang du tar motorvask, så ha motor igang ved driftstemperatur, da vil du med en gang oppdage det om vannet kommer en plass det ikke burde, og at vannet da mest sannsynlig fordamper før noe skjer....håper det løser seg når du får det tørt rundt pluggene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The StigMeister Skrevet Juni 22, 2007 Share Skrevet Juni 22, 2007 Tok først på avfetting, så lot jeg det stå i 10 min. så starta jeg bilen imens jeg spylte av med høytrykk. Har ikke hatt noe problemer! Så det kan vel være lurt. Så lar man den stå å gå i 5-10 min etter at du har vaska ferdig,så vannet som eventuelt har kommet inn der det ikke skal være,kan fordampe! Bilen var jo litt tullete sist gang du tok motorvask på den åsså, så det kan jo være lurt! Steike før et fint vær det e ute PenguiN- Håpe det løse sæ før dæ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå