Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat skiftet bremseskiver på min e39 520 etter mye risting i rattet ved bremsing.

Nå er det en helt annen bil å kjøre! Herregud hvilken forskjell :D Kjøpte Febi bremseskiver hos GS og har ikke hatt noen dårlig erfaring enda!

Men over til saken, hva kan være årsaken til jeg har fått skeive bremseskiver bare 2 år etter at forrige eier skiftet skivene?? Slitte foringer??

Skrevet

Så bra det er i orden nå da! :D Skal kjøpe meg nye jeg også, rister som bare det i rattet når jeg bremser, men de er syykt slitt også da..

Svar på spørsmålet ditt vet jeg egentlig ikke :\ Sikkert noen som vet! :)

Skrevet

Er vanlig på bmw det der, dem tåler lite varme og kjører du f.eks i en vanndam(spyler med kaldt vann) kan dem bli skeive, eller ved hard kjøring(mye bremsing)

Skrevet

Min erfaring er at bremsene ruster i løpet av vinteren. Da blir de trege slik at de ligger på. Skivene blir unormalt varme og slår seg.

Har også lest en annen teori om at det blir liggende igjen bremsebelegg flekkevis på skiva og dette gir en ujevn friksjon som oppleves som kast.

Skrevet

Det med belegg som ligger på skiva har jeg opplevd med motorsykkel. Det var alltid pulsering i bremsehendelen. Byttet til agressive sinter-klosser som river mer i skiven og problemet forsvant.

Skrevet
Min erfaring er at bremsene ruster i løpet av vinteren. Da blir de trege slik at de ligger på. Skivene blir unormalt varme og slår seg.

Har også lest en annen teori om at det blir liggende igjen bremsebelegg flekkevis på skiva og dette gir en ujevn friksjon som oppleves som kast.

Har opplevd dette med noen racingskiver, og de ble slik.

Opplevde det slik at de av og til var nesten bra og av og til helt håpløs...

Tror det kom etter vask av felg?

Bruker ellers å kjøre inn skivene og har hatt lite problemer unntatt med ei skive fra BT som kom ferdig med kast...

Skrevet
kjøre de inn?

Ja, mulig jeg er petimeter, men bytter alltid klosser samtidig, sjekker kalipere, slanger, rør osv.

Bytter gjerne bremsevæske også.

Kjører inn nytt ca 500 km....

Altså unngår harde nedbremsinger og å kjøre noe spes varmt.

Dette kan høres mye ut, men kan nevne at med racingskiver på touringen (ventilerte med slisser og hull) og DON klosser kjørte jeg et år med minimal slitasje på klosser. Og de bremsene FUNGERTE 8)

Sikkert delte meninger om nytten av innkjøring, men jeg gjør det sånn.

Skrevet

har forhørt med litt rundtom, og har hørt mening om at grunnen for at skeive bremseskiver oppstår kan være slitte foringer i casterstagene(?)..

er det noen måte for å sjekke disse på en enkel måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...