Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på tur til å skaffe meg en E46 diesel touring.

Har totalt forelska meg i den bilen nå.

Skal da ha en 01 modell, enten 318D eller 320D.

Er det noe spesielt man bør se etter på disse bilene. Hva bør man ha/ ikke ha??? Har aldri vært borti BMW før så skulle gjerne hatt litt info om dette.

Hva kan man gi for disse bilene? Ser at de ligger opp mot 250 på finn.

Takker for alle svar!

Skrevet

Det har hvert et rustproblem på de tidligere utgavene av E-46, vis du kjøper den med faceliften tror jeg du slipper dette problemet. Jeg har selv en E-46 og har egentlig ingen negative erfaringer så langt, nå er bilen gått 140 000km og merker egentlig ikke noe negativt i det hele tatt.

Utstyr jeg synes du burde velge er nok :

xenon-lys

sportsetter

m-tech2

sportsunderstell

Bmw buisness player, harmon kardon lydanlegg

Varme i setene

Automatisk klima

Så er det ting som elektriske vinduer etc, men dette begynner og bli veldig vanlig på disse bilene.

Skrevet

Dette er veldig gode biler:)

Anbefaler deg å gå for en facelift-utgave da de har hatt mindre problemer, som nevnt over.

Spesielt to ting vil jeg si at du må sørge for å få med. Det er klima(veldig mange som kun har bryter med blå/rød-skala og vribryter) og sportstoler.

Jeg må også si at M-tech gjør bilen til en virkelig kjøremaskin!

Håper du finner et fint eksemplar!

Skrevet

OK, takker for svar.

Er vel stort sett det jeg har sett for meg. Hvertfall sportsstoler ,automatisk klima og sportsunderstell.

Noen som har noen formening om hva jeg maks bør gi for en pent brukt 01 modell som har gått 100-120k???

Skrevet

Hei dette er min første post på dette forumet. Jeg har akkurat kjøpt min første BMW. Det ble en 2002 318dT (diesel touring). Jeg er skikkelig imponert over forbruket. Turen hjem fra forhandleren gikk på 0,53 på mila, med over 90 i snittfart (gjennom finland). Min forrige bil var en jeep cherokee, bensin.

Min var gått 93000km og jeg betalte 210000,- inkl omreg og 6 nye dekk.

Tror jeg gjorde et bra kjøp da jeg ikke hadde innbytte. Min har sportseter men ikke klima, men vanlig air-condition, varme i setene, ratt med knapper på, 8 alu hjul, xenon lys, koppholdere, rollo, skipose, osv. Det eneste jeg hadde ønsket meg var automatgir, i stedet for 5-trinns manuell.

Er min en facelift modell? Er det de som har blinkerne som buer oppover?

Torfinn

Skrevet

Er min en facelift modell? Er det de som har blinkerne som buer oppover?

Torfinn

På facelift buer blinklysene oppover ja.

Skrevet

Must å ha på en E46:

- Sportsinteriør

- Klimaautomatikk

- Varmeseter

- Multifunksjonsratt

Det meste andre kan man enten leve uten eller ettermontere.

Men jeg for min del er også veldig glad i navi professional. Greit at de nye håndholdte naviene er kjempebra, men dashbordet i E46 ser bare så utrolig mye mer ekslusivt ut med den store skjermen.

Ville forøvrig helt klart valgt en faceliftmodell. De koster ikke mye mer enn en prefacelift.

318D fikk en bedre turbo etter 03.2003

Forøvrig så har jeg muligens en meget godt utstyrt 04 318Dt til en pris som jeg mener er meget bra på vei. PM for mer info, om det kan være interesant.

Skrevet

Har selv en 320D og er veldig godt fornøyd med den. Hadde det ikke vært for akkurat det, så kunne du få kjøpt min :D

Jeg har hatt disse problmene med min i de to årene jeg har hatt den:

-Luftmengdemåler

-Dårlig kontakt i den ene lykta foran for parklyset

-Vibrasjon i mellomaksel pga dårlig gummiopphengslager

Og en anelse bekymret er jeg for dette:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=53527&highlight=

Det eneste utstyret jeg ikke har som jeg ønsker meg er Navi professional, og elektriske vindusheiser bak(kan ikke skjønne hvorfor folk ikke bestiller det siste når de ellers har alt mulig rart). Varmeseter har jeg heller ikke, men da jeg har delskinn så blir det aldri særlig kaldt i rompa.

Det er virkelig å anbefale å kjøpe seg en slik bil, du blir ikke misfornøyd.

Forøvrig kan bilder av den ses på denne linken:

http://bmw.fjellhamar.net/images/Cars/320d/index.htm

• 2 weeks later...
Skrevet

Hva er nøyaktig vekt uten fører på 320dT? Står så mye forskjellig rundt omkring. Hva står i vognkortet til dere som har 320dT.?

Er det noen forskjell på vekta mellom 136 hkern og 150 hkern?

Er det commonrail som er forskjell på disse to?

Skrevet

Har selv en 2000 mod 136HK manuell som er gått 125k km. Hatt den i 14 mnd. (kjørt 30k) Byttet gåen luftmassemåler ved kjøp. Begynner å komme rust på bakluka noe som er lite imponerende. (Sjekk i underkant av glassluka.) Ventilene tikker i 3-4 sek ved oppstart. Vært sånn så lenge jeg har hatt den. Har problemer med at luftspjellene lukkes etter litt lengre tids kjøring slik at det nesten ikke kommer luft ut av kanalene. Veldig plagsomt ved kjøring på sommer nå man bruker AC. CD-veksler detekteres ikke hvis ikke jeg kobler til å fra veksleren mens radioen er på. Fjernlåsingen har sluttet å respondere. Måtte bytte manuell lås i fjor.

Svigerfar har en 2003 mod 150HK automat som er gått ~100k km. Han har hatt den siden den var ny. Byttet gåen turbo på den etter kun kort tid. Måtte bytte en av (i alt 3) dieselpumpene i fjor sommer. Reima til AC-pumpa + vulkinga på en strammehjul til den måtte byttes for kun kort tid siden.

Forskjell mellom 136 og 150 HK er bl.a. uten og med commonrail.

Skrevet

har en 320d 02 modell. har kjørt over 45000 siden i mars ifjor. er gådd rundt 107000 nå. Har byttet skivene framme, klossene, og begge bruene framme, fikk nytt panser pga litt rust. ellers så funker den veldi bra, går bra og er belli i forbruk, annbefalles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...