Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hindrer en i og kjøpe en bil i sweeden til feks 80 tusen, skrive "kontakt" på at man betalte feks 20 tusen..

Da vil avgiftene for og få den på skilt bli veldig mye mindre.

Skrevet

Tror du Tollvesenet er dumme? De skjønner det når du kommer med en bil som er såpass mye mer verdt enn 20k. Dessuten er slikt blitt mye strengere nå, de sjekker alt ved mistanke.

Skrevet

Bare du ikke drar ting for langt så burde det gå. Men over 50% kutt er i grenseland mye, ihvertfall på en bil. Du burde i allefall alliere deg med selger om kjøpskontrakt.

Er det deler derimot... ;)

Skrevet
Hva hindrer en i og kjøpe en bil i sweeden til feks 80 tusen, skrive "kontakt" på at man betalte feks 20 tusen..

Ingenting som hindrer deg i det, men du må huske at tollvesenet er ikke helt idioter de heller. Er det mistenkelig billig har de full anledning til å kontrollere, og blir du tatt i juks må du i beste fall betale full mva + diverse gebyrer. I værste fall vanker det trolig en anmeldelse for forsøk på unndragelse av mva.

Skrevet

Hmm, dette har jeg også tenkt litt på, tenkte nemlig kanskje å kjøpe min kamerat sin e36 320ci 93mod og importere til norge. (Fra svergie)

La oss si at jeg gir 35k til han for bilen, og vi skriver 20k i salgskontrakten. De restrerende 15k for han kontant.

Hvor mye koster det å ta inn den bilen til norge da?

Skrevet

Jeg og min far gjorde noe lignende for en del år siden når vi importerte en Celica Turbo. Forhandler i Tyskland var veldig forståelsesfull og hadde ingen problemer med å jukse litt på kontrakten.

Men man må gjøre det innenfor rimelighetens grenser da... fikk forhandleren til å skrive at bilen hadde en dårlig girkasse for å forklare den lave prisen ... :wink:

Skrevet
Jeg og min far gjorde noe lignende for en del år siden når vi importerte en Celica Turbo. Forhandler i Tyskland var veldig forståelsesfull og hadde ingen problemer med å jukse litt på kontrakten.

Men man må gjøre det innenfor rimelighetens grenser da... fikk forhandleren til å skrive at bilen hadde en dårlig girkasse for å forklare den lave prisen ... :wink:

Sånt kan man jo sikkert skrive,men vis dem sjekker det ut? Da sitter man i klypa tenker jeg..

Skrevet
Du får ikke mindre avgifter fordi prisen er mindre. Momsen blir derimot mindre, etter som den er 25% av kjøpspris.

...og moms er så absolutt en avgift ;)

Skrevet

Kjenner ei som skulle importere en hund(!) fra Sverige. Summen ble satt lavt, og kontrakt mellom selger og kjøper.

Tollen var mistenkelige, og fikk bankutskrifter fra selgers bank.

Endte med ekstra moms, bøter osv.. ikke moro ;)

Skrevet

er dette vanlig ved import? tenker da på f.eks en seriøs bmw forhandler i tyskland. kunne de gått med på å gjøre sånt? og hvis dette skulle blitt oppdaget, går det bare utover kjøper? eller selger også ?

Skrevet
er dette vanlig ved import? tenker da på f.eks en seriøs bmw forhandler i tyskland. kunne de gått med på å gjøre sånt? og hvis dette skulle blitt oppdaget, går det bare utover kjøper? eller selger også ?

En seriøs BMW forhandler ville aldri finni på noe sånt nei. Da er man jo ikke seriøs!.

Det er jo snakk om mva som blir lavere. Hvorfor ta den risken for å spare noen hundrelapper som det blir på en så billig bil i utgangspunktet.

Skrevet
Hmm, dette har jeg også tenkt litt på, tenkte nemlig kanskje å kjøpe min kamerat sin e36 320ci 93mod og importere til norge. (Fra svergie)

La oss si at jeg gir 35k til han for bilen, og vi skriver 20k i salgskontrakten. De restrerende 15k for han kontant.

Hvor mye koster det å ta inn den bilen til norge da?

Importere en 93 320i :-k

Det bør i tilfelle være en meget bra 320i om det skal være noen som helst mening i det.

Blir en 70-75k inn uansett hvordan du gjør det. Ikke at jeg er så inne i E36 priser, men det skal vel la seg gjøre å finne en grei 320i til en mindre sum enn det her på bjerget, eller hur??!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...