Mack10 Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Har nå bilen oppe på bukk for og skifte olje og filter.. Men ser nå at jeg har vært så flink og glemt og kjøpe verktøy til og skru opp lokket til oljefilteret.. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan få dette opp!? Er et svart deksel som er 7 cm i diameter ca... Takker for hjelp!!
Superbeetle Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Kan du ikke bruke en pipe på toppen da? Er det ikke en mutter der? som du evt kan sette en 3/8 forlenger nedi.. På noen er det en 10mm bolt du løsner..
icc Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 På min er det bare en svart stor boks som er hele filtret, den er skrudd inn på siden av blokka, under eksosmanifold. Den får jeg løs bare ved å bruke et verktøy med en sånn metalskinne som jeg tar rundt filtret, strammer med en skru også skrur løs hele greia. Hvis det er noe lignende du har så bør du bruke et sånt verktøy så du ikke ødelegger hele greia. Mange som har sånt i verktøykista som du sikkert får låne, eller du kan stikke å kjøpe en sånn, er ikke så dyr.
bmwhans Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 bytte oljefilter du mener? bor et høl rett igjennom hele filteret og tre inn en skrutrekker sånn at den stikker ut på begge sider og vri rundt.
Superbeetle Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 bytte oljefilter du mener? bor et høl rett igjennom hele filteret og tre inn en skrutrekker sånn at den stikker ut på begge sider og vri rundt. På nyere bmw'er er det innsatsfilter og da funker vel ikke dette så bra?
bmwhans Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 bytte oljefilter du mener? bor et høl rett igjennom hele filteret og tre inn en skrutrekker sånn at den stikker ut på begge sider og vri rundt. På nyere bmw'er er det innsatsfilter og da funker vel ikke dette så bra? det vet jeg ikke noenting om! visste ikke det. gjorde det bare på en annen bil jeg hadde..
Bimmerlars Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Kjøp en 36mm pipe og bytt filter. Evnt. bruk en skiftnøkkel om du får kødda det til nedi der, eller en stor tang
Mack10 Skrevet Juni 24, 2007 Forfatter Skrevet Juni 24, 2007 fikk tak i en oljefilter tang med kjetting.. fikk mekket det til da.. Er bare et eneste stort deksel.. Så er ikke råd og bruke noe pipe av noe slag.. Men no er det i boks ihvertfall takk for alle svar!!
Bimmerlars Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Hørtes rart ut. Gidder du å ta et bilde av oljefilterholderen din?
02 Touring Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 Hørtes rart ut. Gidder du å ta et bilde av oljefilterholderen din? Dette er en moderne bil ikke en E30 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Bimmerlars Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 Hva mener du med det? Selvfølgelig vet jeg at det er en moderne bil. De fleste av de nyere BMW'ene jeg har skifta oljefilter på har hatt mulighet for bruk av 36mm pipe slik at man får ut innsatsfilteret. E30 har stålfilter skrudd rett i oljefilterholderen, om du ikke visste det, for det er ikke en moderne bil
Bjørn 320 Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=45452 Punkt 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå