Gå til innhold

diskanthøytalere virker ikke i 520i


Anbefalte innlegg

Har en 520i touring med totalt 10 høytalere. De små diskanthøytalerne i dørene foran og bak virker ikke. Er dette noe som ikke er kopplet til orginalt, eller er det en feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle høyttalere skal nåvell være tilkoblet originalt. Sjekk eventuelt tilkoblinger osv. og om det muligens er montert uoriginale komponentsett og disse diskantene da er koblet ut. Spiller de skal det være ganske lett å høre da høyfrekvent lyd er lett å retningsbestemme. På min e34 er disse koblet ut da det er ettermontert 2-veis komponentsett, dette vurderer jeg å flytte på eller montere 3-veis da det er bedre å ha diskantene i a-stolpene/dørkanten enn horisontalt montert i dashbordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Har hørt om at det er en orginal forsterker bak på venstre side. Stemmer dette? Er kablene til høytalerne eventuelt synlige bak i bilen, bak dekslene på høyre eller venstre side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en diskant i dørstolpen foran, denne fungerer, men så er det en ved siden av "luftutblåsningen" i døra, denne fungerer ikke.

Har integrert telefon og, kan det ha noe med dette og gjøre?At når den er tilkobla, så er disse høytalerne aktivert på tlf. ? Noen som har vært borti dette. Det er 2 godt voksne eiere som har hatt tidligere, så jeg tviler på at de har gjort noen endringer i systemet der. Lyden er ikke til å skryte av, så det er nok det orginale som står i vil jeg tru.

Noen som vet om de er kopplet til orginalt? Eller om de er der som standard, men at de blir tilkopplet hvis det er større stereo orginalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På min egen bil, en 97' E39 520i Touring, så er det akkurat det samme. Har på en måte to diskanter i hver dør fremme, og en i hver dør bak. Kun en diskant i hver dør fremme spiller, ingen av de andre, bortsett fra bass/mellomtone selvsagt. Tror det er sånn originalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med soundsystem på E34 er at alle høyttalere skal virke...

Telefonsystemet vil vel mute bare.

Telefon og forsterker ligger inne bak venstre deksel bakerst.

Skulle det være defekt er det mulig jeg har tatt vare på originalforsterker og telefonmodul.

Har sendt org høyttalere til en del E34 eiere, så disse Nokia høyttalerne er neppe verdens mest holdbare.

Kan selvfølgelig være brudd i ledn osv, men det finner du ut med å teste noen du vet virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...