Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal mye til for at jeg kjøper en motor som blir så pass godt tatt vare på at alt ligger i en krusedull bakerst på noe som kan minne om en garasje støtet av en trestubbe.

Skrevet

Kanskje om man har grenrør og et eksosanlegg som nesten har rak rør rett ut. 10hk er ikke så rent lite i sugetrimsammenheng. Skal se om ikke jeg får testa ut det her engang

Skrevet

det her er det jo bare like mange meninger på som det er folk her inne..

Slenger på mine erfaringer

Kjøre raka rør er ikke nødvendigvis det beste.. I enkelte tilfeller kan faktisk en ny katalysator ha mer "riktig" motstand for eksos enn ett rakt rør.. Spørs i hvert enkelt tilfelle.. Vanskelig å si noe om det egentlig..

Regner jo med at denna karen snakker om teoretiske hester, slik som omtrent alle som ikke har benka bilen, og blitt skuffa gjør..

Skrevet

fortsatt like mange meninger om som det er personer her inne..

Vært med på flere sånne diskusjoner her inne.. Søk litt rundt om så får du se..

Noen mener det er stort effekttap over tid.. Noen mener det er bare litt. Noen skjønner ikke hvorfor det skal bli effekttap dersom motoren er godt vedlikeholdt osv..

Men ikke lag det her til !nok! en tråd om det...

Skrevet
det her er det jo bare like mange meninger på som det er folk her inne..

Slenger på mine erfaringer

Kjøre raka rør er ikke nødvendigvis det beste.. I enkelte tilfeller kan faktisk en ny katalysator ha mer "riktig" motstand for eksos enn ett rakt rør.. Spørs i hvert enkelt tilfelle.. Vanskelig å si noe om det egentlig..

Regner jo med at denna karen snakker om teoretiske hester, slik som omtrent alle som ikke har benka bilen, og blitt skuffa gjør..

Min mening om det emnet her er at diameterene på røra har betydning. En katalysator eller en lyddemper stopper flowen, og tar bort effekt, rett og slett.

Ved for stor diameter på røra kan det oppstå turbulens, noe som fører til lavere gasshastighet. Jo mer motoren får ut, jo mer og fortere greier den suge inn og få god fylling av sylindrene. Bare se på løpsbiler, der er det raka rør som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...