Bimmerlars Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 Veldig imponerende å nærme seg B25 tall med eksos og K&N filter http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1532191
PenguiN- Skrevet Juni 24, 2007 Skrevet Juni 24, 2007 skal mye til for at jeg kjøper en motor som blir så pass godt tatt vare på at alt ligger i en krusedull bakerst på noe som kan minne om en garasje støtet av en trestubbe.
E.Wenaas Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 kan jo være at han tror hk er det samme som m50b20 , 150hk orginalt. Filter og potte gir jo "standard" 10hk + ...
Bimmerlars Skrevet Juni 25, 2007 Forfatter Skrevet Juni 25, 2007 Kan godt være han har blingsa sånn ja. Men at man får 10hk av eksos og filter vil jeg se først, hehe
Dr_S Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 10 hk med effektanlegg og filter er vel ikke SÅ usannsynlig..?
Azeton Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Ville tro effektannlegg og filter gir rundt 10hk.. Effektannlegg mener jeg hele eksos greia!
Bimmerlars Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Kanskje om man har grenrør og et eksosanlegg som nesten har rak rør rett ut. 10hk er ikke så rent lite i sugetrimsammenheng. Skal se om ikke jeg får testa ut det her engang
BreitBau Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 det her er det jo bare like mange meninger på som det er folk her inne.. Slenger på mine erfaringer Kjøre raka rør er ikke nødvendigvis det beste.. I enkelte tilfeller kan faktisk en ny katalysator ha mer "riktig" motstand for eksos enn ett rakt rør.. Spørs i hvert enkelt tilfelle.. Vanskelig å si noe om det egentlig.. Regner jo med at denna karen snakker om teoretiske hester, slik som omtrent alle som ikke har benka bilen, og blitt skuffa gjør..
valrun Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Og hvor stor sannsynlighet er det for at en 21 år gammel motor, med 200 000km bak seg yter det samme den gjorde når den var ny?
BreitBau Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 fortsatt like mange meninger om som det er personer her inne.. Vært med på flere sånne diskusjoner her inne.. Søk litt rundt om så får du se.. Noen mener det er stort effekttap over tid.. Noen mener det er bare litt. Noen skjønner ikke hvorfor det skal bli effekttap dersom motoren er godt vedlikeholdt osv.. Men ikke lag det her til !nok! en tråd om det...
Bimmerlars Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 det her er det jo bare like mange meninger på som det er folk her inne..Slenger på mine erfaringer Kjøre raka rør er ikke nødvendigvis det beste.. I enkelte tilfeller kan faktisk en ny katalysator ha mer "riktig" motstand for eksos enn ett rakt rør.. Spørs i hvert enkelt tilfelle.. Vanskelig å si noe om det egentlig.. Regner jo med at denna karen snakker om teoretiske hester, slik som omtrent alle som ikke har benka bilen, og blitt skuffa gjør.. Min mening om det emnet her er at diameterene på røra har betydning. En katalysator eller en lyddemper stopper flowen, og tar bort effekt, rett og slett. Ved for stor diameter på røra kan det oppstå turbulens, noe som fører til lavere gasshastighet. Jo mer motoren får ut, jo mer og fortere greier den suge inn og få god fylling av sylindrene. Bare se på løpsbiler, der er det raka rør som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå