Gå til innhold

BMW`en må ha nytt hjerte...... E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en trist dag for oss BMW elskere....

Jeg har en ellers så flott og strøken 320d e46 M-pakke 1 (sedan) som har tatt kveld :cry: .... Fekk vite idag på BMW verkstedet at toppen er skadet og alt inni har brent og vrengt seg helt fast.. Og en reperasjon vil komme på 50-55.000 kr.. :cry:

Visst der er noen her inne på forumet som vet om en som har en byttemotor som han/ho skal kvitte seg med. Så tar jeg med glede imot en PM....

Men motoren bør vær strøken, jeg tar ikke imot hva som helst :wink::)

Jeg har en 2000 mod 320D (M-pakke)

Skrevet

Hvordan har dette skjedd?? Hvor langt har bilen gått da?

Har det skjedd av seg selv og bilen ikke har gått langt haddde jeg ikke gitt meg på dette med det første (garanti/goodwill sak).

Ta en telefon til BMW norge..!

Skrevet

Bilen har nok gått 192.000km da.. Men det er lange køyreturer for det meste. Men bilen har vært på nesten alle servicer. Nå nylig for 3500km siden faktisk. BMW verkstedet fann en mutter når de opnet innsuget på motoren. Ingen vet hvordan den har havnet der...

Dei opnet toppen idag (måtte vær to mann for å i de hele tatt rikke på den)... Og slo fast at dette kom til å bli dyrt..

Vet at forrige verksted som tok service på bilen ikke brukte Castrol olje, men mobil1 olje?? ..... Kan dette vær sannsynligheten?? Jeg tviler men det er lov å spørre :wink:

Skrevet

Og det skal vel mye til for at olje virkelig tar knekken på en motor så til de grader som i denne saken. Men det var trist å høre uansett, Men når har du jo kjansen til å oppgradere til en større diesel-motor kanskje? jeg har ikke akkurat fordypet meg i diesel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...