Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 år gammel og har lust til og kjøpe meg bil men siden jeg har alle pengen på sparekonto må jeg ha far sin godkjenelse for og kunne ta dem ut, han vil jeg skal kjøpe toyota eller golf men jeg vil ha bmw noe som han ikke er enige i, trenger noen ting jeg kan bruketil og overtale han. :?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bakhjulstrekk som er veldig greit på vinteren. Mye delebiler hehe Er vel relativt driftssikker og ikke altfor vanskelig å skru på. De eldre bilene synker heller ikke mye i verdi

Skrevet

kjørekomfort og at de i tilegg er litt store biler som tåler en trøkk hvis man skulle være uheldig å kræsje...

golf i kræsj er jo makrell i tomat ved et kraftig sammenstøt :lol:

Skrevet

Vent til du er 18 så kan du kjøpe hva du vil.

Har du ventet i 17 år klarer du fint ett år til, og dessuten kan du ikke kjøre bilen før du har lappen likevel.

Da får du kanskje også en litt nyere bil til samme pris :-)

Skrevet

Blir vel som å banne i kirken dette her :oops:

Toyota vil jeg påstå er mye mer driftssikre biler enn bmw :oops::oops:

De går og går uten at du trenger å gjøre noe spesielt med de....

Bare bytte slitedeler av og til...

Vi kjører Toyota på jobben og tror samtlige av bilene vi har inne nå har aldri hatt motorstopp...

De har så og si alltid startet utenom, et par ganger da de har vært tom for strøm da... og flere av bilene har gått langt forbi 200 000 km.

De 3 eldste bilene er faktisk 10 år gamle :wink:

MEN............

Snakker vi utseende, lyd, retthjulstrekk, sportslighet, og kjøreglede samt generelt god bil, Da mener jeg det er en bil som gjelder:

:bmw:

Ps: Ikke kjøp VAG

Skrevet

Sålenge du kjøper en BMW som er godt vedlikeholdt så er ingenting noe problem, vil jeg si.

Har en 1985 528i nå, eneste problemet med den er viskosekoblingen som er gåen. Den har gått rundt 252 000 nå, jeg har altså kjørt på den ca 4000km. Den har hatt eksoslekkasje og gåene foringer pluss noe rust, det er det verste. På en 22 år gammel bil vil jeg si at det er ganske bra.

Er ikke så alt for bensintørste heller om de kjøres riktig. Har kjørt min på 0.8l/mil på langkjøring, det er en 22 år gammel 2.8l 6er.

Men for all del, kjøp noe som er godt vedlikeholdt og som ikke er svinkjørt. Hør på motoren på forskjellige turtall om den rasler eller banker, sjekk for rust og få med deg far din på å prøve den en tur.

Mye er gjort bare med en tur med foreldre ;)

Skrevet

Mine 2 cents....

Vet ikke hvor mye du skal kjøpe for, men om du sikter på f.eks e36 eller tidlig e39, så er de ikke av de mest driftssikre bilene på markedet. Mye kan gå galt, og av egen erfaring gjør det også nettopp det. På de to e36ene jeg har hatt har jeg byttet følgende; termostat, termostathus, mekanisme til el.vindu, vinduspussermotor, aircondition-anlegg, bensinpumpe og radiator. De to første tingene skjedde den første jeg hadde, som jeg kjørte ca 20.000km med, resten skjedde den siste jeg hadde, alt i løpet av 6-7.000 km.

Delene er dyre...verkstedprisene er dyre...forsikring kan være dyrt (les; 325i) osv...

Det høres kanskje ut som om jeg ikke vil anbefale deg BMW, men nei, få med deg faren din en tur, prøv en velholdt BMW (med bensinsekser såklart), og han vil forstå at du vil ha BMW :wink:

BMW er noe helt spesielt, og er min klare favoritt når det gjelder valg av bil. Ingenting annet enn BMW føles som en BMW, det ligger godt på veien, nydelig lyd fra sekserne, så når alt er i orden og virker er det lite av "vanlige" biler som gir en bedre følelse.

Dette er min mening, andre har sikkert en annen oppfatning

:wink:

Skrevet

senere årgang E36 er jo av god kvalitet...

men jeg kan desverre ikke annbefale BMW til en som er fersk med lappen..

man blir fristet til å kjøre fort noe som ikke er bra spesielt når man er uerfaren.

Skrevet
senere årgang E36 er jo av god kvalitet...

men jeg kan desverre ikke annbefale BMW til en som er fersk med lappen..

man blir fristet til å kjøre fort noe som ikke er bra spesielt når man er uerfaren.

Heller si "man kan bli fristet". Er ikke alle som kjører gris/fort selv om de har BMW, og de som hadde gjort det hadde nok kjørt relativt friskt selv om de hadde hatt en Yaris med automat.

Sorry for avsporing.

Skrevet

Skal du ha fremkomstmiddel, kjøp en Japaner. Skal du ha bil med mye glede og morro, kjøp BMW.

Reservedeler er ikke så dyre som enkelte påstår. Greit at hvis du går for de orginale delene så koster det litt, men uroginale deler er minst like så bra når det gjelder kvalitet.

Med den lille erfaring jeg har, så burde man ha falkøyne hvis du vurderer litt eldre BMW (dette gjelder da forøverig de fleste eldre biler). Er ofte skult rust, diverse slitedeler må byttes med korte tidsrom m.m. Men er du obs på dette fra før går du nok ikke i den fellen. ;)

Men alikevel, lykke til med bil :D

Skrevet

viss du er homo kjøper du golf. Da kan du henge deg på pink racing... En 17/18 år gammel gutt skal faen ikke ha noe 90hk golf. Nå kommer noen sikkert noen til og si, vr6/gti. Og her om dagen kjørte jeg fra en vr6 med e36 320. Så det kan ikke være så vilt. Og Fwd er faktisk det værste du kan ha på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...