Hyggmaister Skrevet Juni 25, 2007 Skrevet Juni 25, 2007 Om tida strekker til, var det planen å få bytta olje i morgen på bilen. Leste tidligere her inne at noen rensa motoren ved å erstatte noe olje med diesel og lot motoren gå noe før de skifta oljen... Kan noen legge ut en forklaring på hvordan man greit kan gjøre dette, med et bra resultat, og UTEN å ødelegge noe? Har det evt noe hensikt i det hele tatt!?
maurtin Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 ja, det har en hensikt, mange er skeptisk forstålig nok. slik gjorde iallefall jeg det: Tok ut 2 liter olje og hadde nedpå 2 liter diesel. lot bilen stå å gå i ca 20 min. (andre bruker å la bilen gå i bare 45 sek-2minutt med samme resultat) ble iallefall kvitt tikkinga.
BMWtotti Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 ja, det har en hensikt, mange er skeptisk forstålig nok.slik gjorde iallefall jeg det: Tok ut 2 liter olje og hadde nedpå 2 liter diesel. lot bilen stå å gå i ca 20 min. (andre bruker å la bilen gå i bare 45 sek-2minutt med samme resultat) ble iallefall kvitt tikkinga. Også er det bare å tappe av alt på nomalt vis, og fylle på ny olje?
BMWtotti Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 ja og nytt filter Akkurat! Dette skal jeg gjøre neste gang jeg skal skifte olje.
Hyggmaister Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Men foresten... Ettersom jeg ikke har nytt oljefilter liggende, så gjør det vel ikke noe om det ikke skiftes med en gang etter dette?
maurtin Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 tja, der vil vel være diesel i filteret.. noe som ikke er å foretrekke
Bjørn 320 Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Pluss at du vil ha liggande igjen partiklar og gammal olje i det gamle filteret. Så vent heller med å skifte olje til du har fått nytt filter du!
icc Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 obs. Diesel rens sliter veldig på motoren.. pakkninger ol. reduserer levetiden til motoren. Diesel-rens bør kun brukes på store lastebil motorer o.l
jornenge Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Vær klar over at når du tapper av gammel olje/diesel får du ikke av alt. Det blir ihverfall en liter igjen som ligger i oljekanaler, topp og diverse plasser som ikke kommer ut når du drenerer bunnpanne. Hvis noen bytter oljen med rein diesel for å rense motor anbefaler jeg å bytte olja et par ganger får å få ut mest mulig..
icc Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Vær klar over at når du tapper av gammel olje/diesel får du ikke av alt. Det blir ihverfall en liter igjen som ligger i oljekanaler, topp og diverse plasser som ikke kommer ut når du drenerer bunnpanne. Hvis noen bytter oljen med rein diesel for å rense motor anbefaler jeg å bytte olja et par ganger får å få ut mest mulig.. En liter?!? Nå tar du veldig i.. når den er varm så maks 1dl igjen. Bare å la det stå å renne godt ut.
jornenge Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Vær klar over at når du tapper av gammel olje/diesel får du ikke av alt. Det blir ihverfall en liter igjen som ligger i oljekanaler, topp og diverse plasser som ikke kommer ut når du drenerer bunnpanne. Hvis noen bytter oljen med rein diesel for å rense motor anbefaler jeg å bytte olja et par ganger får å få ut mest mulig.. En liter?!? Nå tar du veldig i.. når den er varm så maks 1dl igjen. Bare å la det stå å renne godt ut. Det stemmer faktisk ikke! Har selv demontert motor etter oljen var tappet av varm motor, er strax mere enn en dl igjen ja..
PenguiN- Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 V8`ern får brynt seg med andre ord? ingen problem, er nesten som en lastebil motor har pittelitt tikking så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå