Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om tida strekker til, var det planen å få bytta olje i morgen på bilen. Leste tidligere her inne at noen rensa motoren ved å erstatte noe olje med diesel og lot motoren gå noe før de skifta oljen...

Kan noen legge ut en forklaring på hvordan man greit kan gjøre dette, med et bra resultat, og UTEN å ødelegge noe? :) Har det evt noe hensikt i det hele tatt!?

Skrevet

ja, det har en hensikt, mange er skeptisk forstålig nok.

slik gjorde iallefall jeg det: Tok ut 2 liter olje og hadde nedpå 2 liter diesel. lot bilen stå å gå i ca 20 min. (andre bruker å la bilen gå i bare 45 sek-2minutt med samme resultat)

ble iallefall kvitt tikkinga.

Skrevet
ja, det har en hensikt, mange er skeptisk forstålig nok.

slik gjorde iallefall jeg det: Tok ut 2 liter olje og hadde nedpå 2 liter diesel. lot bilen stå å gå i ca 20 min. (andre bruker å la bilen gå i bare 45 sek-2minutt med samme resultat)

ble iallefall kvitt tikkinga.

Også er det bare å tappe av alt på nomalt vis, og fylle på ny olje?

Skrevet

obs. Diesel rens sliter veldig på motoren.. pakkninger ol. reduserer levetiden til motoren.

Diesel-rens bør kun brukes på store lastebil motorer o.l

Skrevet

Vær klar over at når du tapper av gammel olje/diesel får du ikke av alt. Det blir ihverfall en liter igjen som ligger i oljekanaler, topp og diverse plasser som ikke kommer ut når du drenerer bunnpanne. Hvis noen bytter oljen med rein diesel for å rense motor anbefaler jeg å bytte olja et par ganger får å få ut mest mulig..

Skrevet
Vær klar over at når du tapper av gammel olje/diesel får du ikke av alt. Det blir ihverfall en liter igjen som ligger i oljekanaler, topp og diverse plasser som ikke kommer ut når du drenerer bunnpanne. Hvis noen bytter oljen med rein diesel for å rense motor anbefaler jeg å bytte olja et par ganger får å få ut mest mulig..

En liter?!? Nå tar du veldig i.. når den er varm så maks 1dl igjen. Bare å la det stå å renne godt ut.

Skrevet

En liter?!? Nå tar du veldig i.. når den er varm så maks 1dl igjen. Bare å la det stå å renne godt ut.

Det stemmer faktisk ikke! Har selv demontert motor etter oljen var tappet av varm motor, er strax mere enn en dl igjen ja..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...