Gå til innhold

Høy frekvens/pipe/ulyd etter montering av KN kon filter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp montert et KN performance air kit med varmeskjold osv. Altså fjernet det orginale luftfilterboksen.

ETTER dette så har det kommet en høy frekvens pipelyd ved svakt gasspådrag. Ved raskt gasspådrag forsvinner det mye fortere.

Ved tomgang er den ikke der, men med litt rask gassing når jeg står stille så hører jeg den ett øyeblikk. Den trenger litt motstand og svakt gasspådrag - da er lyden der.

Når jeg skrur av motoren så kommer det også ett "innpustedrag" fra motoren.

HVA er denne høy frekvens pipelyden? (e46-330ci-01mod)

Skrevet

svar fra www.e46fan..........:

Learn to love it.

It can be either a vacuum leak, or you might just be hearing the normal whistle. The vacuum leak will happen after the rubber starts to crack letting air through. 95% of the time though, this whistle noise you hear is perfectly normal. The noise happens when your throttle body opens up just a bit as the air passes over the throttle plate. this happens very early in the rpm range just as you described. It gets much louder and noticeable when you get an aftermarket intake, but is still noticeable with the stock airbox. The stock air box just muffles the sound down a bit. There could be "other" causes, but this is the most common.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...