Gunnar Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Trenger primært venstre fjærbein fra en Alpina, men kan evt. trolig ha det venstre (eller begge) fjærbeina fra en M5. Tenker da på selve holderen til demper/fjær. PM, gr@bimmers.no eller 91300261.
Runar-CSi Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Har ikke alle E34 samme fjørbein? ikke noe forskjell på 518 - M5 3.6 iallefall. Men derimot skiller det på biler før og etter 11/91 og biler med/uten ABS.
Gunnar Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Hvis alle har like, så skjønner jeg ikke hvorfor det står BMW-ALPINA på mine? Hvorfor har noen satt på det hvis de er like som de andre? Har også disse opp-ned Bilstein-demperne med en sinnsykt kraftig støtstang. Ifg. BMW var hullet i toppkoppene på M5-fjærbeina mye mindre. Kun Alpina-koppene som hadde så stor diameter.
GSS Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Er ikke mange dager siden en svenske la ut noen til salgs. Fra en B10 BiTurbo. Kan det være samme som du trenger? Leser du ikke ditt eget forum? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... ght=alpina
Runar-CSi Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Ja Alpina kan ha andre fjørbein, det jeg mente var at 518-M5 3.6 hadde likens. Så da hadde du kansje noe du kunne bruke..
Gunnar Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 GSS, får ikke med meg alt nei.. Csiturbo, ok, så da kan jeg med andre ord bruke 535 eller 520 fjærbeina jeg har liggende. Det eneste som er synd da er at det tydeligvis er en oppgradering med Alpina-fjærbeina. Fra annonsen til han over ser det visst ut som man får mer negativ camber..
GSS Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Iflg ETK har m5 3,8 egne fjørben, mens 3,6 har samme som helt ned til 518, som csiturbo sier. Ser ut til at det er samme på all 7-serien også (e32)
Gunnar Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Takk for tipsene karer.. men det ser ut som jeg klarer å redde Alpina-fjærbeinet, så da beholder jeg helt klart de. Den som har bytta dempere sist gang har muligens ikke skrudd koppen som holder demperen nede skikkelig nedpå, så den nederste halvdelen av gjengene har gått til pisus (rusta bort siden de har stått åpne), og selve koppen og demperen har gjort det samme - kanskje ikke så rart den har dratt seg gjennom når demperen har hatt 10-12mm vandring hele tiden.. Får nok ordna det på jobb. Må få de til å lage ny kopp til meg, og i verste fall får jeg ny toppdel på fjærbeinet også, som jeg sveiser på. Så blir det bedre enn nytt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå