Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bmw 316i -90:a som bara kokar hela tiden. Är inte specielt duktig på bilar så har en fråga, om man tar av locket till kylarvätskbehållaren ska man se att vattnet går runt då? hittade felet när jag fyllde på med kylarvätsk, det läckte en massa från nån grej som satt under bilen, nån som vet vad det är och om det er dyrt?

Skrevet

okej men vattnet går inte runt det e helt stilla om man kollar ner i kylar behållaren när motorn är igång.

Skrevet

Sjekket oljen? (om det er vann på oljepinen)

Termostat og vannpumpe er vanlig skifte på m40, iallfall de jeg har hatt.

Som BMWtotti spør fått luftet ordentlig?

Sjekk også denne linken i tillegg til søke her på bimmers : http://www.autopower.se/

Skrevet
okej men vattnet går inte runt det e helt stilla om man kollar ner i kylar behållaren när motorn är igång.

Er kjøleslanger på begge sider av termostat varme?

Skrevet

Den till höger om man står framför blir väldigt varm, det verkar som det inte går runt nåt vatten.

Skrevet

Hvis det er luft i anlegget vil det ikke bli noen sirkulasjon...

...skal komme vann ut gjennom et lite hull øverst i tanken.

Ville vært 100% sikker på at jeg hadde fått ut all luft før jeg gikk til mer drastiske tilltak.

Som sagt så er det veldig lett å være sikker ved å sette bilen i en oppoverbakke og fylle etter med vann, mens motoren går. Åpne lufteskruen og fylle etter, ettersom vannet synker.

Lykke til!

Skrevet

förresten hur mycket vatten går det i? tömde ut allt innan jag böt termostat och sen hälde jag i en halvliter kylarvätska, det kanske e lite lite?

Skrevet
förresten hur mycket vatten går det i? tömde ut allt innan jag böt termostat och sen hälde jag i en halvliter kylarvätska, det kanske e lite lite?

Er nok i minste laget det ja.

Tror jeg helte på rundt 3 liter etter at bilen min kokte.

Er bare å fylle på helt til vannet står opptill streken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...