Gå til innhold

ingen forbindelse mellom girkasse og motor *LØST*

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ut og kjørte i sta... og ante fred og ingen fare.. lå i 80 omkring i siste gir på fint turtall.. og spilte relativt høy musikk så hørte ikke motoren.. men plutselig legger jeg merke til att turtallnåla går høyt oppåver mens bilen fortsetter i samme farten.. det er da jeg merket att jeg ikke klarte å "få den i gir" eller.. dvs.. jeg får satt den i alle gira.. men den drar ikke framover... og jeg kjente ikke noe clutchlukt eller noen ting og dette skjedde sånn plutselig.... hva kan være galt? :S

Skrevet

jeg ser att mellomakslingen går rundt når jeg triller.. såda er det jo ikke diffen... å tviler og på det er clutch.. for det skjedde plutselig.. og helt uten lukt... og det er ikke mer enn 50 mil siden jeg satt sammen motor og girkasse. og da var clutchen i skjønneste orden... er det noen annen forbindelse som er kjent for og ryke da?

Skrevet

vis du har den i gir og slipper ut clutch hva skjer`? skjer det ingenting eller merker du at turtallet detter? såfall vi jeg tille det er clutchen din som er gåen! var slik på min alt eksploderte inni :P

Skrevet

kjenner den går i gir ja.. hører det også når motoren ikke går.. men må vel ha ny kasse da.. finnes det 6 trinns som passer til m50b25 motoren min?

Skrevet

sparer bensin i høye hastigheter... har 325 motor og 318 diff... så ligger på litt over 3000 omdr i 100... så skulle hatt ett ekstra gir der=)

Skrevet

Er det hydraulisk clutch på disse? Hvis ja luftet du denne etter at girkassen var montert? Hvis ikke så kan det være at stempelet på slavesylinderen står for langt inne og dermed virke som du holder foten på pedalen konstant. Dermed slurer clutchen hele tiden og bruker ikke lange tida på å slites ut. Hvis clutchplata sprekker, som det gjør hos noen får det motsatt virkning. Man får ikke frikoblet girkassa.

Hvorfor hadde du av girkassen? Det er sannsynlig at feilen har sammenheng med din tidligere operasjon, da det kun er gått 50 mil. Hvis det var noe som var røket i girkassa eller diff, så ville jeg tro at det hadde blitt et smell av det.

Torfinn

Skrevet
kjenner den går i gir ja.. hører det også når motoren ikke går.. men må vel ha ny kasse da.. finnes det 6 trinns som passer til m50b25 motoren min?

Såvidt jeg har funnet ut må du regne med rundt 15 lapper for 3.2-kassa.

Dessuten er det ikke sikkert den har noe annen utveksling i 6. enn hva du har i 5. i dag. Jeg vet ikke hva du har i den du har i dag, men 6. gir på M3-kassa er 0.83. Jeg har 0.81 i 5. gir på M5-kassa mi...

Skrevet
Er det hydraulisk clutch på disse? Hvis ja luftet du denne etter at girkassen var montert? Hvis ikke så kan det være at stempelet på slavesylinderen står for langt inne og dermed virke som du holder foten på pedalen konstant. Dermed slurer clutchen hele tiden og bruker ikke lange tida på å slites ut. Hvis clutchplata sprekker, som det gjør hos noen får det motsatt virkning. Man får ikke frikoblet girkassa.

Hvorfor hadde du av girkassen? Det er sannsynlig at feilen har sammenheng med din tidligere operasjon, da det kun er gått 50 mil. Hvis det var noe som var røket i girkassa eller diff, så ville jeg tro at det hadde blitt et smell av det.

Torfinn

er hydraulisk ja.. og jeg luftet den.. jeg hadde av girkassen fordi jeg byttet fra m40 til m50b25 motor.. og brukte samme girkassa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...