Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvilken olje som er å anbefale på m50, siden det er hydrauliske løftere på den er vell en tynn olje å anbefale for å få olje trykket, hurti :D Eller tenker jeg helt feil nå?

Ikke meningen og lage en laaang olje diskusjon igjen, men om noen har noe lurt å si så kom med det :D

Edit: er hydrauliske løftere, men er motorolja som lager oljetrykket der da, ikke separat hydraulik olje ;)

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Så en heil syntetisk castrol er go sjit å ha på, 10w40 er vel litt tykkere enn 5w40, siden motoren min er gått litt langt, så slipper olja å lure seg inn overalt den ikke skule vært når motoren var ny, litt forbi skraperinger osv :P

Skrevet

Så de har lik wiskositet når de er varme?

Men en tynn olje kommer seg jo fort til plasser og smører med engang, mens en en tykkere må bli varm får å komme frem dit. Hva er å anbefale? Tror jeg må slutte med teoriene mine :P

Skrevet

biltema blir 47mil unna:P så det gidder jeg ikke uansett :P hehe. Men satser på kvalitets merker på olja :P vil at motoren skal vare så lenge som mulig

Skrevet
Så de har lik wiskositet når de er varme?

Ikke nødvendigvis. En 10W40 olje kan ha annen viskositet når den er varm enn en 5W40 olje. Ikke spør meg hvorfor, jeg kan ikke teorien bak. :)

Oljeteori er mer avansert enn folk flest tror, derfor er det greiest å gjøre det enkelt; Kjøp den viskositeten som står oppgitt i instruksjonsboken i et kjent oljemerke. Får du den i delsyntetisk er det bra, kan du finne den i fullsyntetisk er dette enda bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...