Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Går du inn på castrol.no/com så finner du også en tabell på anbefallt olje på din motor. Personlig går jeg for fra 5w- på vinterstid.

• 8 months later...
Skrevet
Magnatec Professional 10W-30

Magnatec Professional 10W-40

GTX Professional 10W-30

Er castrol sine anbefalinger på denne.

Ehm!

Castrol sin Magnatec olje er Mineral Olje så det skal du IKKE bruke på denne motoren!

Bmw selv bruker Castrol SLX Professional 5-30W på denne motoren bare så det er sagt. Det er en helsyntetisk olje.

Skrevet

GTX Professional 10W-30

Ehm!

Castrol sin Magnatec olje er Mineral Olje så det skal du IKKE bruke på denne motoren!

Bmw selv bruker Castrol SLX Professional 5-30W på denne motoren bare så det er sagt. Det er en helsyntetisk olje.

Magnatecen skal hvist være helsyntetisk. Er mange her på forumet som bruker den. Er TOTALT forvirra nå! Jeg skal ha CASTROL olje på bilen! Hvilken olje? :)

Skrevet

GTX Professional 10W-30

Ehm!

Magnatecen skal hvist være helsyntetisk. Er mange her på forumet som bruker den. Er TOTALT forvirra nå! Jeg skal ha CASTROL olje på bilen! Hvilken olje? :)

Magnatec er det nye navnet på den såkalte "castrol performance" oljen.

Dete er akkurat den samme oljen, men med nytt navn og etikett.

Men det er fortsatt en mineral olje.

Bmw Forhandlerne i norge Bruker det som før het castrol TXT professional. Det er samme oljen som de bruker i dag på denne motoren men i dag heter den Slx professional 5-30W.

Vil da anbefale deg å bruke denne. Med det samme jeg er i gang her kan jeg også si at forskjellen med at du bruker denne oljen i forhold til andre oljer, er at Bmw garanterer at motoren får den smøringen den skal ha hvis du bruker denne. men det garanterer de ikke ved bruk av andre oljer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...