Pinky Skrevet Mars 5, 2008 Skrevet Mars 5, 2008 Den beste Castrol helsyntetiske du kan bruke er vel Edge 0W-40 Edit: ..eller SLX 0W-30 ?
Aizman Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 castrol sin EDGE olje er spesielt beregnet på dieselbiler MED partikkelfilter!
Pinky Skrevet Mars 6, 2008 Skrevet Mars 6, 2008 castrol sin EDGE olje er spesielt beregnet på dieselbiler MED partikkelfilter!EDGE oljen er som du ser spesifisert: API SL/CF, der SL menes bensinmotor og CF menes dieselmotor, altså kan brukes til begge. SLX 5W-30 oljen som du bruker er ikke BMW Longlife så vidt jeg kan se, SLX 0W-30 er BMW Longlife 04 som EDGE 0W-40 og har API SM/CF.Så hvor har du det i fra at EDGE er beregnet spesielt for Diesel motorer med partikkefilter? Står ikke noe om det på Castrol sine sider..hvis ikke det er noen koder som tilsier det? Castrol EDGE FORMULA 0W-40 Vi elsker motorer Det har vi vist gjennom 100 år i Castrol. Castrol Edge er vår mest komplette serie av våre beste motoroljer som tar vare på motorens i dens mest kritiske faser. Castrol Edge er en fullsyntetisk olje for krevende førere - de som elsker sine biler. Oljen i denne flasken er spesialkonstruert for å: flyte lett og nå kritiske deler raskt og beskytte ved lave temperaturer overgå de høye spesifikasjonene til ledende bilfabrikanter gi utmerket beskyttelse allerede fra oppstart Utnytte syntetisk teknologi og for å gi optimal smøring under alle forhold Spesifikasjoner API SL/CF ACEA A3/B3/B4, C3 BMW Longlife-04 VW 502 00/503 01/505 00 MB 229.31/229.51 all Porsche vehicles except Cayenne (V6) Anvendelsesområde Castrol EDGE Sport 0W-40 er en alsidig, fuldsyntetisk motorolie, der giver ro i sindet selv når det går rigtigt stærkt. Den sikrer maksimalt flow & beskyttelse ved koldstart og forbedret acceleration. Castrol EDGE Sport 0W-40 møder og overgår kravene fra de bedste bilproducenter, som ex. BMW LL04. Det sikrer, ud over ultimativ smøring, perfekt håndtering af urenheder fra forbrændingen, hvilket forlænger motorens levetid.
The StigMeister Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Castrol sin Magnatech 5w-40 er IKKE en mineralolje! Men en helsyntetisk olje! Så jeg blir å gå for den!
Aizman Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 castrol sin EDGE olje er spesielt beregnet på dieselbiler MED partikkelfilter!EDGE oljen er som du ser spesifisert: API SL/CF, der SL menes bensinmotor og CF menes dieselmotor, altså kan brukes til begge. SLX 5W-30 oljen som du bruker er ikke BMW Longlife så vidt jeg kan se, SLX 0W-30 er BMW Longlife 04 som EDGE 0W-40 og har API SM/CF.Så hvor har du det i fra at EDGE er beregnet spesielt for Diesel motorer med partikkefilter? Står ikke noe om det på Castrol sine sider..hvis ikke det er noen koder som tilsier det? Castrol EDGE FORMULA 0W-40 Vi elsker motorer Det har vi vist gjennom 100 år i Castrol. Castrol Edge er vår mest komplette serie av våre beste motoroljer som tar vare på motorens i dens mest kritiske faser. Castrol Edge er en fullsyntetisk olje for krevende førere - de som elsker sine biler. Oljen i denne flasken er spesialkonstruert for å: flyte lett og nå kritiske deler raskt og beskytte ved lave temperaturer overgå de høye spesifikasjonene til ledende bilfabrikanter gi utmerket beskyttelse allerede fra oppstart Utnytte syntetisk teknologi og for å gi optimal smøring under alle forhold Spesifikasjoner API SL/CF ACEA A3/B3/B4, C3 BMW Longlife-04 VW 502 00/503 01/505 00 MB 229.31/229.51 all Porsche vehicles except Cayenne (V6) Anvendelsesområde Castrol EDGE Sport 0W-40 er en alsidig, fuldsyntetisk motorolie, der giver ro i sindet selv når det går rigtigt stærkt. Den sikrer maksimalt flow & beskyttelse ved koldstart og forbedret acceleration. Castrol EDGE Sport 0W-40 møder og overgår kravene fra de bedste bilproducenter, som ex. BMW LL04. Det sikrer, ud over ultimativ smøring, perfekt håndtering af urenheder fra forbrændingen, hvilket forlænger motorens levetid. Har vel aldri sagt at slx 5-30W er bmw longlife olje heller da ? makan. Grunnen til at jeg sier at castrol EDGE oljen skal brukes på dieselbiler med partikkerfilter er pga av at på forhandleren jeg jobber hos, så forhandler vi også castrol til volvo vel og merke. men det spiller ingen rolle, Vi har Fått beskjed av Castrol selv som vi bestiller oljen fra at den nye EDGE oljen vi fikk var ment å brukes på dieselbiler med partikkelfilter. har ikke sjekket opp dette noe videre. men regner med det stemmer sidn det var siste beskjed fra castrol!
Pinky Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Har vel aldri sagt at slx 5-30W er bmw longlife olje heller da ? makan.Har jeg påstått det..syntes bare det var rart hvis BMW bruker en av de som ikke er LL 04. Jeg sa visst feil ang at du bruker den..du sa visst at BMW bruker den og at du anbefaler den..beklager det Men jeg vil tro at det er SLX 0W-30(LL 04) BMW bruker og ikke SLX 5W-30 ?Bmw selv bruker Castrol SLX Professional 5-30W på denne motoren bare så det er sagt. Det er en helsyntetisk olje. Bmw Forhandlerne i norge Bruker det som før het castrol TXT professional. Det er samme oljen som de bruker i dag på denne motoren men i dag heter den Slx professional 5-30W. Vil da anbefale deg å bruke denne. Med det samme jeg er i gang her kan jeg også si at forskjellen med at du bruker denne oljen i forhold til andre oljer, er at Bmw garanterer at motoren får den smøringen den skal ha hvis du bruker denne. men det garanterer de ikke ved bruk av andre oljer. Grunnen til at jeg sier at castrol EDGE oljen skal brukes på dieselbiler med partikkerfilter er pga av at på forhandleren jeg jobber hos, så forhandler vi også castrol til volvo vel og merke. men det spiller ingen rolle, Vi har Fått beskjed av Castrol selv som vi bestiller oljen fra at den nye EDGE oljen vi fikk var ment å brukes på dieselbiler med partikkelfilter. har ikke sjekket opp dette noe videre. men regner med det stemmer sidn det var siste beskjed fra castrol! Ok, men sa dem noe om det gjaldt alle EDGE oljene(viskositetene) ? Kan se ut som det bare gjelder EDGE 5W-30 ?:Edge 5W-30 Syntetisk Low SAPS motorolie Anvendelsesområde Castrol har udviklet EDGE 5W-30 i tæt samarbejde med VW Group. Olien sætter helt nye standarder renholdelse af motorer og minimal belastning af miljøet. Clean Performance Technology er en teknologi der er sikrer at Castrol Edge 5W-30 reducerer belastningen af dieselbilers partikel filter og den kan anvendes, hvor der er krav om anvendelse af specifikationerne, 504 00 & 507 00. Samtidig med, at den klarer kravene til disse helt nye VW normer, er den også matchet til, med stor fordel, at kunne anvendes hvor tidligere VW anbefalinger er foreskrevet ( dog ikke VW 505 01 ). Castrol Edge 5W-30 yder også en helt ekceptionel slidbeskyttelse og anbefales til VW Group's FSI-, TDi- & turbo ladede motorer. Edge Sport 0W-40 Fuldsyntetisk olie til sportsmotorer Anvendelsesområde Castrol EDGE Sport 0W-40 er en alsidig, fuldsyntetisk motorolie, der giver ro i sindet selv når det går rigtigt stærkt. Den sikrer maksimalt flow & beskyttelse ved koldstart og forbedret acceleration. Castrol EDGE Sport 0W-40 møder og overgår kravene fra de bedste bilproducenter, som ex. BMW LL04. Det sikrer, ud over ultimativ smøring, perfekt håndtering af urenheder fra forbrændingen, hvilket forlænger motorens levetid.
Pinky Skrevet Mars 7, 2008 Skrevet Mars 7, 2008 Castrol sin Magnatech 5w-40 er IKKE en mineralolje! Men en helsyntetisk olje! Så jeg blir å gå for den! Stemmer, den er helsyntetisk. Men noen av Magnatech oljene er delsyntetisk.
Aizman Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Har vel aldri sagt at slx 5-30W er bmw longlife olje heller da ? makan.Har jeg påstått det..syntes bare det var rart hvis BMW bruker en av de som ikke er LL 04. Jeg sa visst feil ang at du bruker den..du sa visst at BMW bruker den og at du anbefaler den..beklager det Men jeg vil tro at det er SLX 0W-30(LL 04) BMW bruker og ikke SLX 5W-30 ?Bmw selv bruker Castrol SLX Professional 5-30W på denne motoren bare så det er sagt. Det er en helsyntetisk olje. Bmw Forhandlerne i norge Bruker det som før het castrol TXT professional. Det er samme oljen som de bruker i dag på denne motoren men i dag heter den Slx professional 5-30W. Vil da anbefale deg å bruke denne. Med det samme jeg er i gang her kan jeg også si at forskjellen med at du bruker denne oljen i forhold til andre oljer, er at Bmw garanterer at motoren får den smøringen den skal ha hvis du bruker denne. men det garanterer de ikke ved bruk av andre oljer. Grunnen til at jeg sier at castrol EDGE oljen skal brukes på dieselbiler med partikkerfilter er pga av at på forhandleren jeg jobber hos, så forhandler vi også castrol til volvo vel og merke. men det spiller ingen rolle, Vi har Fått beskjed av Castrol selv som vi bestiller oljen fra at den nye EDGE oljen vi fikk var ment å brukes på dieselbiler med partikkelfilter. har ikke sjekket opp dette noe videre. men regner med det stemmer sidn det var siste beskjed fra castrol! Ok, men sa dem noe om det gjaldt alle EDGE oljene(viskositetene) ? Kan se ut som det bare gjelder EDGE 5W-30 ?:Edge 5W-30 Syntetisk Low SAPS motorolie Anvendelsesområde Castrol har udviklet EDGE 5W-30 i tæt samarbejde med VW Group. Olien sætter helt nye standarder renholdelse af motorer og minimal belastning af miljøet. Clean Performance Technology er en teknologi der er sikrer at Castrol Edge 5W-30 reducerer belastningen af dieselbilers partikel filter og den kan anvendes, hvor der er krav om anvendelse af specifikationerne, 504 00 & 507 00. Samtidig med, at den klarer kravene til disse helt nye VW normer, er den også matchet til, med stor fordel, at kunne anvendes hvor tidligere VW anbefalinger er foreskrevet ( dog ikke VW 505 01 ). Castrol Edge 5W-30 yder også en helt ekceptionel slidbeskyttelse og anbefales til VW Group's FSI-, TDi- & turbo ladede motorer. Edge Sport 0W-40 Fuldsyntetisk olie til sportsmotorer Anvendelsesområde Castrol EDGE Sport 0W-40 er en alsidig, fuldsyntetisk motorolie, der giver ro i sindet selv når det går rigtigt stærkt. Den sikrer maksimalt flow & beskyttelse ved koldstart og forbedret acceleration. Castrol EDGE Sport 0W-40 møder og overgår kravene fra de bedste bilproducenter, som ex. BMW LL04. Det sikrer, ud over ultimativ smøring, perfekt håndtering af urenheder fra forbrændingen, hvilket forlænger motorens levetid. Stemmer nok det du har skrevet her ja, tok det for gitt at det gjaldt alle merker. beklager.
Bjørn 320 Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Er ikke 5-40w tykkere og bedre enn 5-30w? Jo, men kun når den er varm...dei er like når dei er kalde.
The StigMeister Skrevet Mars 19, 2008 Skrevet Mars 19, 2008 Da har jeg bytta olje og filter! Fikk gratis statoil olje hos fadern. 5w40 helsyntetisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå