Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg har kjørt istykker motoren i min 92mod 525IX Touring lurer jeg på om en 530 el 535 motor passer direkte i min bil,både motorfester,el og gearkasse og akslinger?..Vist de aktuelle motorene også kommer fra E34 utgaver?

Hadde vert ok å vist dette siden utvalget brukte motorer da blir større,dessuten kunne det vert moro med en 3,5l i bilen..

Så har du et svar ,venligst skriv her.. :) .

T.

Skrevet

Er det virkelig ingen blandt dere eksperter på BMW som kan svare på overforstående spørsmål?.MÅ da være noen som har byttet til annen motor i en 525.E34??

Skrevet

530 og 535 er m30 motorer du har m50 motor og da vill ikke girkassen passe..

har hørt d er forskjellig blokk på 325ix e30 og 325i e30 med m20 motor

så da spørs d om d er d samme på 5-serie,men d kan ikke jeg svare på..

s50b30 ifra e36 m3 burde passe hvis d ikke er gjort noe med blokka på ix,n

den burde sparke ifra!

Skrevet
530 og 535 er m30 motorer du har m50 motor og da vill ikke girkassen passe..

har hørt d er forskjellig blokk på 325ix e30 og 325i e30 med m20 motor

så da spørs d om d er d samme på 5-serie,men d kan ikke jeg svare på..

s50b30 ifra e36 m3 burde passe hvis d ikke er gjort noe med blokka på ix,n

den burde sparke ifra!

Takk for svar

Finnes ikke M50 motoren i større utgaver en 2,5l?

S50b30 motoren må vel i så fall finnes på andre BMW,er også?3 serien har vel ikke "egne "motorer?

Skrevet

2.5 er vell største originale m50 bmw-motor,men alpina har vell borret/ stoket til 3.0 og 3.2 (mulig d var m52)

m52b28 passer vell på girkassen din vill jeg tro. d er jo samme motorn bare at den er i aluminium og har dobbel vanos

s50 var bare levert i m3 e36

Skrevet

Bildesign påstår at motoren fra en 3,5l passer men må ha ledningsnett og motorstyring...

MEN,,,Hvis 325 og 325 ix har forskjellig motor,vil det si at om jeg får tak i en motor fra en 525 med bakhjulstrekk så vil heller ikke den passe på 525IX??kan det være mulig??Noen som vet?er SIKRE på dette

Skrevet

Det som er forskjellen på ix og 325i i e30 er at du har drivaksler gjennom bunnpanna, ellers er motoren lik...Skal være lik motor i 5 serien hvis det er e34, da dette er samme årgang...

Skrevet
Det som er forskjellen på ix og 325i i e30 er at du har drivaksler gjennom bunnpanna, ellers er motoren lik...Skal være lik motor i 5 serien hvis det er e34, da dette er samme årgang...

Det vil si at ein 525 motor til IX og bakhjulstrekk er like med unntak av bunnpanna.Den kan flyttes over fra gåen motor..Men en 535 motor da...Er forskjellig blokk og bunnpanne,gearkasse her da?+ elektrisk?

Skrevet

Etter å ha studert litt på 525 ser det ut for meg som om det finnes to typer motor produsert parallelt:Antar min 92 mod 525IX Touring har 24 ventiler siden den har 192 hk??,men ser at det finnes 89 mod med 24 v motorer også.

For å gjøre dette enkelt trenger jeg 525 89-96 mod motor med 24 ventiler?....

Vi er vel enige om at en motor fra en tohjulstrekker er lik bortsett fra kanskje bunnpanna?

Skrevet

Ja en e34 525 med 12V er i allefall lik en e30 325 med 12v.... De med 24v vet jeg ikke.... Men det er jo drivverket som er annerledes, altså drivaksler gjennom bunnpanna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...