Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at i gulvet på e36 ligger det ganske tunge støydempingsplater som er av noe assfalt lignende material? Kan dette stemme? Er det mulig å skifte ut disse med noe glava isolasjon eller lignende så bilen blir lettere? Hvis, hvor mye arbeid?

Skrevet

Har ikke sjekka under teppet på bimmeren, men ja, det er som oftest det på biler ja....hvertfall gamle!

Går fint ann å bytte ut dette, men det er noe dritt å få ut asfalten tror jeg....de er limt synes jeg å huske! Og gulvet er ikke helt jevnt, så du må nok fram med meiselen! :wink:

Skrevet

Ja, det er vanskelig å få bort de greiene der, de går i oppløsning og du vil få en masse biter av det. Men det er ikke mer enn et par mm tykt og veier ikke stort, så du vil jo kunne dempe over det laget uten problemer også. Men... Det kan jo være lurt å fjerne asfalten og rustbehandle dørken hvis du alt skal ha ut interiøret. :) Gjorde det selv på min E36. Vannet hadde samlet seg under asfalten!

Men hvis det er vektsparing du vil ha så ville jeg tatt ut teppet, for det veier en god del.

Skrevet

Nå vil jeg si at å fjerne vekt så lavt i bilen bare er dumt om det er kjøreegenskaper du tenker på. Du vil få et høyere tyngdepunkt. Det er derfor den nye M3-en har karbonfiber-tak, ikke bare for å få vekten ned, men også for å få lavere tyngdepunkt.

Hvis det er p.g.a. bensinforbruk du vil fjerne vekt blir det noe annet, selvsagt ...

Skrevet

Disse asfaltplatene som du sier veier ikkje så betydeli mykje meir en glava + at for å få same støydemping ved bruk av glava må du opp i ganske so tjukk isolasjon.

Asfaltplatene som ligger der er på ca 0,5cm.

Er også et helvette å fjerne og når du fjerner kan du også regne med at du i værste fall må til å sveise en del, for asfaltplatene fyller veldigveldig godt ut nedi alle hull og sprekker, så når den blir vekke, kan det dukke opp uforutsette glis :lol:

Og når du da legger inn glava (eller lignende) Vil den da ligge å suge til seg vatten, både fra undersiden (om der er små glis) og vatten som blir med inn i bilen på sko etc.

Har lagt denne typen asfaltplater (PAPP) inni ettpar biler no, og det veier ikkje så mye som en skulle tro og gir en utroli bra lydisolering!

Er taktekker, så jeg bruker samme pappen (asfalten) som går med på store industritak, og den må sveises nedi (med flammekaster) :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...