Gå til innhold

DIY: Montere subwoofer i E39 med nedfellbar seterygg


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Blir kanskje e39 på meg, og da blir dette aktuelt. ! :)

Har jeg forstått dette rett?

Kort sagt: Strøm og jording til forsterker skjer på samme vis som vanlig, og signal, tar jeg fra en plass på siganlet til bakhøttalerne ved å bare kople meg inn på den? Jeg er max dårlig til å forklare, og har ikke spess peiling på lydanlegg, + er ikke myndig en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du lav og høy nivå inngang på din forsterker?

i så fall: så kan du bruke lav nivå inngangen (som står ubrukt nå) til å koble til en kabel av typen (mini jack til 2 x han kobling (phono))

jeg har tenkt å koble opp en forsterker som driver både front settet, hatte hylla, og subben, i fra høy nivå på cd spiller

så ska jeg bruke en Ipod via en mini jack til phono kabel på lav nivå inngangen

om dette vil virke, vet jeg ikke ennå... :lol: men med deg vil det kun være subben som spiller, da du ikke bruker forsterkeren til høytalere inne i bilen :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

På orginalspillerne finnes det ikke audio utgang. du får kjøpt en boks som du kobler på ledningsnette i bagasjeromme. å med den er det bare å plugge inn signalkabel. valgte selv å byte ut orginalspilleren når jeg satte inn subb og forsterker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 8 months later...

Beklager at jeg vekker denne tråden til live, men kabelfarger osv gjelder for 5-serie E39 2000 mod Touring også ! Kablene som er enklest å koble seg inn på ligger forøvrig bak på venstre side, rett bak festet for bagasjeromtrekket! Enklest å koble seg inn der hvis man har f. eks Caliber LT3F eller lignende høy-lavnivåadapter. For å komme til her må du skru ut 2 skruer fra dette festet i tillegg til å nappe ut armlenet på venstre side ved døren på setene i bilen. Det gjelder da det enkle armlenet som setebeltet ligger over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...