Gå til innhold

ombygging av bremser


mekotrygd
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har byttet fra massive skiver, til ventilerte, har kjøpt calipere og klosser til ventilert skive, men får det ikke til å passe på festet..

caliperen kommer liksom ikke helt inn på det bakre festet, skivene blir liksom litt for store.. hva kan jeg gjøre? dette er en e 34.. 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med litt mer info: foran eller bak du holder på?

Størrelse på skive, osv.

Når det gjelder kaliper for ventilerte skiver fra 525 og 520 touring, og også 530 vel, passer de bolt on på alle 520 (12 0g 24v)...

Kommentarer om Gxxxxxx kan vi vel spare folk med første innlegg for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med litt mer info: foran eller bak du holder på?

Størrelse på skive, osv.

Når det gjelder kaliper for ventilerte skiver fra 525 og 520 touring, og også 530 vel, passer de bolt on på alle 520 (12 0g 24v)...

Kommentarer om Gxxxxxx kan vi vel spare folk med første innlegg for....

det er bremsene foran..skivene er 305 i diameter, og22mm brede, brembo max skiver.. fikk tak i festebrankett til en eldre e34, men passet ikke på festeørene.. irriterende.. de festene til de massive skivene går lengre inn på skivene. og passer derfor på festeørene, men er jo for smale til de ventilerte skivene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt skive er 302x22..

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05

Kaliper:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05

Kanskje det hjelper å se disse tegningene.

Skulle skiven din være 305 tror jeg det bare kan gå akkurat...

Kanskje du kan forklare problemene ved hjelp av nummer på tegningene?

Er dette en 520 uten ABS?

Årsmodell?

Spalten på kaliper er minimum 22 osv?

Bastard: visste ikke det, og mulig jeg blir litt "beskyttende", men vil at nye

skal føle seg velkommen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinjen kanskje, men kaliperen min er gåen fremme på en e46 320 sedan '99 modell. Noen som har greie på om rep.sett til kaliperen inneholder stempelet også, eller er det bare pakningene ? Akkurat hva som inngår i settet går ikke helt klart frem av diagrammet hos gsbildeler. Det er stempelet som er ruster :shock: Er det forresten samme kaliper på e36 og e46 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempelet tåler mye rust over den kanten hvor støvmansjett sitter.

Er det rust nede på selve anleggsflaten har jeg brukt tørt våtslipepapir 12-1500.

På verkstedet hadde jeg en god poleringsmaskin.

At stempelet blir litt ru etterpå betyr ikke nødvendigvis at det vil lekke.

Fordel med byttekalipere er at de er ferdig overhalt og lakkert.

Hadde god pris på slike byttekalipere så det var nesten samme pris for de som repsett og sandblåsing/lakkering hvis du regner timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle innspill. Har slipt med rusten med 1200 smergel og fått stempelet ganske så jevnt og fint. Men siden rusten har begynt å spise seg inn mot den indre pakkningen, er det vel bare ett tidsspørsmål før den begynner å lekke. Går sikker bra med så lenge klossene er nye og det er godt med bremsebelegg. Har sjekket prisen på byttekalipere, de koster ca 1050.- pr stk (+300 i pant). En svært liten pris å betale for å kunne stoppe på kort varsel syntes jeg, så ett nytt par er bestillt. Litt sørgelig at det ikke bare kan byttes stempel og pakkninger i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...