mekotrygd Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 hei, har byttet fra massive skiver, til ventilerte, har kjøpt calipere og klosser til ventilert skive, men får det ikke til å passe på festet.. caliperen kommer liksom ikke helt inn på det bakre festet, skivene blir liksom litt for store.. hva kan jeg gjøre? dette er en e 34.. 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bastard Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acrula Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 bytt bil, kjør granada. Kule du.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 der er vell forskjell på fjørbeina da. dette kan du sjekke på ETK'n bort til høgre her---> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Kom med litt mer info: foran eller bak du holder på? Størrelse på skive, osv. Når det gjelder kaliper for ventilerte skiver fra 525 og 520 touring, og også 530 vel, passer de bolt on på alle 520 (12 0g 24v)... Kommentarer om Gxxxxxx kan vi vel spare folk med første innlegg for.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mekotrygd Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2007 Kom med litt mer info: foran eller bak du holder på?Størrelse på skive, osv. Når det gjelder kaliper for ventilerte skiver fra 525 og 520 touring, og også 530 vel, passer de bolt on på alle 520 (12 0g 24v)... Kommentarer om Gxxxxxx kan vi vel spare folk med første innlegg for.... det er bremsene foran..skivene er 305 i diameter, og22mm brede, brembo max skiver.. fikk tak i festebrankett til en eldre e34, men passet ikke på festeørene.. irriterende.. de festene til de massive skivene går lengre inn på skivene. og passer derfor på festeørene, men er jo for smale til de ventilerte skivene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 1, 2007 Share Skrevet Juli 1, 2007 Hei! Og velkommen til forumet. Du skal ha tak i komplett kaliper til 525 eller 520 touring,evt 530... De passer rett på fjærbeinet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bastard Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Korrekt skive er 302x22.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05 Kaliper: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=05 Kanskje det hjelper å se disse tegningene. Skulle skiven din være 305 tror jeg det bare kan gå akkurat... Kanskje du kan forklare problemene ved hjelp av nummer på tegningene? Er dette en 520 uten ABS? Årsmodell? Spalten på kaliper er minimum 22 osv? Bastard: visste ikke det, og mulig jeg blir litt "beskyttende", men vil at nye skal føle seg velkommen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krebs Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Litt på sidelinjen kanskje, men kaliperen min er gåen fremme på en e46 320 sedan '99 modell. Noen som har greie på om rep.sett til kaliperen inneholder stempelet også, eller er det bare pakningene ? Akkurat hva som inngår i settet går ikke helt klart frem av diagrammet hos gsbildeler. Det er stempelet som er ruster Er det forresten samme kaliper på e36 og e46 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Repsett inneholder ikke stempel. Får du ikke honet opp vil jeg foreslå byttekaliper eller hoggeren. Stempel tåler en del ujevnheter, men viktig at de ikke er skarpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krebs Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Takker for svar. Siden det er stempelet som er rustet ser det ut til at ett par byttekalipere blir det det neste på ønskelisten. Heldigvis lekker ikke kaliperen.....enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 Stempelet tåler mye rust over den kanten hvor støvmansjett sitter. Er det rust nede på selve anleggsflaten har jeg brukt tørt våtslipepapir 12-1500. På verkstedet hadde jeg en god poleringsmaskin. At stempelet blir litt ru etterpå betyr ikke nødvendigvis at det vil lekke. Fordel med byttekalipere er at de er ferdig overhalt og lakkert. Hadde god pris på slike byttekalipere så det var nesten samme pris for de som repsett og sandblåsing/lakkering hvis du regner timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bastard Skrevet Juli 2, 2007 Share Skrevet Juli 2, 2007 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krebs Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Takker for alle innspill. Har slipt med rusten med 1200 smergel og fått stempelet ganske så jevnt og fint. Men siden rusten har begynt å spise seg inn mot den indre pakkningen, er det vel bare ett tidsspørsmål før den begynner å lekke. Går sikker bra med så lenge klossene er nye og det er godt med bremsebelegg. Har sjekket prisen på byttekalipere, de koster ca 1050.- pr stk (+300 i pant). En svært liten pris å betale for å kunne stoppe på kort varsel syntes jeg, så ett nytt par er bestillt. Litt sørgelig at det ikke bare kan byttes stempel og pakkninger i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå