Gå til innhold

Toppfart E30 325 på rudskogen?


 Share

Anbefalte innlegg

da får jeg prøve å nå sperra på 5 gear jeg da,på 180 kmt går den på sperra.

Da får du det travelt med girspaken. Ser for meg at det der ikke lønner seg med mindre du kan smekke den i gir uten å clutche (sekvensielt eller dogbox).. men en vet jo aldri.

Kjører du mot noen som kan gire annerledes enn deg merker du hvor mye det utgjør. Jeg kjørte med fartssperra innkoblet på Rudskogen i mai, og hadde derfor sperre på ca. 6500rpm i alle gir. Da jeg kjørte sammen med toomas her på forumet (lik bil) gikk vi jevnt helt til jeg traff sperra i 3. og måtte gire til 4., mens han bare kunne fortsette 1000-1500 rpm til. Da tok han litt innpå.

Lignende opplevelse har jeg fra 535i med 520-diff, hvis jeg brukte 1. giret tapte jeg nærmere 2 sekund på 0-100, det gikk raskere å starte i 2. gir. Riktig nok hadde den 520-clutch også, så den var utrolig tung på clutchen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får jeg prøve å nå sperra på 5 gear jeg da,på 180 kmt går den på sperra.

Da får du det travelt med girspaken. Ser for meg at det der ikke lønner seg med mindre du kan smekke den i gir uten å clutche (sekvensielt eller dogbox).. men en vet jo aldri.

Jo da blir mye giring,men tok en cosworth med 350 hk,samme cosworthen ble jeg frakjørt fra før jeg byttet diff,så at den er mye raskere er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...