Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sier bare: 4-puckea sinter og sachs 765 trykkplate. Biter RÅTT og er helt ok å kjøre med. Du trenger plant svinghjul fra tidlige M30 eller 3,6 M5

kan du anbefalle en rimelig plass hvor jeg skaffer dette?

satt å så litt igjennom ebay faktisk.. de har mange alternativer som vertfall høres bra ut :P

denne for eksempel:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACIN ... ccessories

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg notert meg en liten liste over hva jeg vurderer å kjøpe inn i vinter.

vil ha kraftig clutch og lettet svinghjul så da endte jeg opp med dette:

KOED:

alu svinghjul på 3,63kg.. det orginale er vel i overkant av 12kg.

gjxtjiocwthw0k8iml1h.jpg

PurePerformance Factory:

Trykkplate Sachs 765.

12ht6v5u3yr9j096gf3r.jpg

Clutch 4-puck 240mm Sinter.

rndyyi2rvlunoropkh2a.jpg

tror dette oppsettet skal fungere fint sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke bilen til vanlig er denne clutsn ikke gunstig. Det går så vitt og slure med den men da sliter du den ut på en sommer.Jeg ville heller annbefalt 765 sammens med org lammel. holder i massevis det og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke bilen til vanlig er denne clutsn ikke gunstig. Det går så vitt og slure med den men da sliter du den ut på en sommer.Jeg ville heller annbefalt 765 sammens med org lammel. holder i massevis det og .

okey, hjelper vel mye på å bruke 765 trykkplate i forhold til orginal trykkplate.. så kan jeg kjøpe orginal clutch ja.. om det ikke er noen forsterket alternativer som ikke er av/på clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org lammel og 765 funker knall.Blir like god og slure med som org, bare litt tyngere pedal. Funnet ut noe om motoren da?

får prøve på det da, men må vel kjøpe lamell fra 3,6l da for at den skal brukes i 765.. eller er det den samme? regner med at dette passer på svinghjulet fra koed =)

har ikke funnet ut noe om motor enda nei, rekker ikke bynne å demontere før neste måned da jeg skal ut å reise på jobb et par uker. Har et håp om at jeg får levert motoren min i slutten av neste måned vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes da hvertfall 765+sinter funker fint. Mannfolk slurer ikke.!

greit nok at d funke fint, men bilen ska være i daglig bruk... å klare køkjøring osv uten sluring e godt gjort :lol: å jeg har ikke lyst til å bynne å skifte clutch igjen me det første :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til koed for å høre hvordan svinghjulet passer til 3,8L da det egentlig er beregnet til 3,6 og fikk dette svaret:

Når du skal bruke dette svinghjulet på en M5 3,8 må du bruke clutch (Standard eller Sachs Race) fra M5 3,6, samt et spesielt utløserlager som bygger ut mer enn standard.

Har solgt dette til kunder som har fått det til å fungere meget bra, men det er ikke noe vi selger som et "plug&play"sett, da svinghjulet fra JB sin side oppgis å passe KUN til M5 3,6.

Noen som vet hvor jeg kan skaffe et sånnt utløserlager til min motor?

og bygger utløserlageret til 3,6 mere da det er beregnet for denne.. så kan jeg vel isåfall kjøpe et orginalt utløserlager fra 3,6L og montere dette på min 3,8 uten problemer?

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ett lager som bygger mere ut pga 3,8 har dobbelmasse svinghjul org. Det er mye tykkere enn 3.6 hjulet. Du trenger utløser arm og lager fra 3,6 eller fra en gammel m30 fra e28,e23.Da skal det funke knall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ett lager som bygger mere ut pga 3,8 har dobbelmasse svinghjul org. Det er mye tykkere enn 3.6 hjulet. Du trenger utløser arm og lager fra 3,6 eller fra en gammel m30 fra e28,e23.Da skal det funke knall :)

det høres bra ut :) passer denne utløserarmen og lageret rett på min uten problemer? :)

er det noen forskjell på slavesylinder mellom de 2 motorene som gjør at jeg også må skaffe slavesylinder fra 3,6? ser det er en prisforskjell på de 2 vertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...