Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke om den skal til autotrim enda. Det e en som jobba der før som fikse motoren, så tror at det e han som ska ta den :)

Er det Pål?

Han har visst slutta hos Autotrim ja og begynt hos ett annet firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

får vel legge ut en bitteliten update her.. fikk nå telefon fra han som går over motor at det ikke virket som at rådebank er problemet.. så nå skal hele motor plukkes i småbiter igjen så starter vi fra scratch :P

må si jeg er meeget nysjerrig på hva som kan forårsake en sånn lyd annet enn rådebank. ingen som har opplevd lignende her som kan komme med noen tips? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var ingen spor av at en eller flere av stemplene har tatt bort i en eller flere av ventilene?

han har ikke plukket fra hverandre alt enda, så det gjennstår å se, men sist den var inne så var det ingen tegn til skade på ventiler. alt så bra ut i toppen. Så det er rart om det skal være tilfellet denne gangen siden lyden er den eksakt samme som sist :? denne motoren er ikke til å bli klok på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var ingen spor av at en eller flere av stemplene har tatt bort i en eller flere av ventilene?

han har ikke plukket fra hverandre alt enda, så det gjennstår å se, men sist den var inne så var det ingen tegn til skade på ventiler. alt så bra ut i toppen. Så det er rart om det skal være tilfellet denne gangen siden lyden er den eksakt samme som sist :? denne motoren er ikke til å bli klok på :P

doh, hvis den har vært inne en gang nå allerede har jeg sovet i timen :P

trodde du nå sendte den inn for første gang etter at du fikk den overhalte motoren med ulyd i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doh, hvis den har vært inne en gang nå allerede har jeg sovet i timen :P

trodde du nå sendte den inn for første gang etter at du fikk den overhalte motoren med ulyd i.

joda.. leverte motoren først inn pga ulyd i motor som de skulle prøve å fikse. Det endte med full overhaling av topp og de fikk luket ut noen problemer som de trodde førte til ulydene, derfor gikk de ikke noe grundigere over bunndelen på motoren. Men når jeg fikk montert opp og startet igjen så var ulyden der fortsatt. så nå er motoren levert inn for 2. gang for å finne feilen :P

det var vel egentlig hele tråden min oppsummert :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det endelig litt fremgang her, har nå lokalisert feilen.. Det var nok rådebank fra 6. sylinder som også muligens har ført til 2 skeive ventiler. boltene til lageret hadde enten strukket seg eller løsnet.

så da blir det nok nye rådelager, 2 nye ventiler og noe småtterier så er bilen oppe og går igjen. blir nok til at vi skifter stempelringer med det samme.

veiv og alt annet såg veldig bra ut, så det hadde heldigvis ikke ført til flere problemer. trengte bare å polere veiva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var godt å høre at feilen endelig ble funnet, nå får du hvertfall en bra motor og slipper forhåpentligvis mer problemer :)

har du tenkt og bytte svinghjul og forsterke cluthen? hva oppsett går du for da evnt?

var en stor lettelse ta ja :) plana er å kjøpe alu svinghjul fra koed på 3,6kg, som egentlig er beregnet til 3,6L. så jeg må skaffe utløser lager og arm fra 3,6 i tillegg. Så blir det nok en forsterket trykkplate med ny orginal clutchlamell så det skal være brukendes til dagligdags kjøring :) Der blir det

sachs 765 trykkplate, satser på at det blir knall :)

når jeg etterhvert får custombygd eksos og kjøper meg eisenmann potte så skal det nok bli rå lyd også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode planer :)

men utløserlager og arm er samme på 3,6 og 3,8

eneste som er forskjell er slavesyl.

jeg har akkurat fått tak i supersprint effektanlegg ganske billig og kommer også til å ta vekk kat, da blir det grom lyd i bil, hadde dette oppsettet på den gamle touringen og håper på samme lyden her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode planer :)

men utløserlager og arm er samme på 3,6 og 3,8

eneste som er forskjell er slavesyl.

jeg har akkurat fått tak i supersprint effektanlegg ganske billig og kommer også til å ta vekk kat, da blir det grom lyd i bil, hadde dette oppsettet på den gamle touringen og håper på samme lyden her også :)

åja, så det jeg trenger er egentlig bare slavesylinder fra 3,6 så skal dette fungere med den utløserarmen og lageret jeg har? må nesten være helt sikker før jeg monterer, kjedelig å ta av girkassen igjen :P

Har ikke hørt disse med supersprint anlegg enda, sikkert gromlyd i det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...