Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei. Jeg har akurat vært på på og montere 3,6 svinghjul og klutsj på en 3,8 m5. Og vi brukte 3,8 utløser arm og slavesyll. Brukte og 3,6 utløserlager. Jeg var sikker på att vi måtte skifte arm, men den var lik. trykkplaten på 3,8 var smalere, så det er det som kompanserer for det tykke svinghjulet. Så mao du kan bruke di delene du har.Trenger bare 3,6 svinghjul mm. Dette må jeg bare annbelfale. Du får en merkbart kvassere motor. Og med 765 trykkplate blir det enda bedre. For org 3,6 klutsj er litt for slapp egentlig.Bra du endelig fant ut hva det hvar galt med motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har akurat vært på på og montere 3,6 svinghjul og klutsj på en 3,8 m5. Og vi brukte 3,8 utløser arm og slavesyll. Brukte og 3,6 utløserlager. Jeg var sikker på att vi måtte skifte arm, men den var lik. trykkplaten på 3,8 var smalere, så det er det som kompanserer for det tykke svinghjulet. Så mao du kan bruke di delene du har.Trenger bare 3,6 svinghjul mm. Dette må jeg bare annbelfale. Du får en merkbart kvassere motor. Og med 765 trykkplate blir det enda bedre. For org 3,6 klutsj er litt for slapp egentlig.Bra du endelig fant ut hva det hvar galt med motoren.

Takker for hjelp :) gleder meg veldig til å se hvordan det blir med nyoverhalt motor og letta svinghjul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
spennende ,. var so heldig å fikk sett denne fine bilen i aksjon på vmk sitt autslalom løp her i skorgen.:) nydeli bil. du fer seie fra om du ska selge den engong.:)

Takk for det :) får satse på at det blir treff i området i år også, bilen skal være klar til sommersesongen :wink:

snakket med han som overhaler motor i dag, det blir skiftet samtlige lager i motor og stempelringer.. så motor skal være god som ny når alt er ferdig :)

han snakket også om at GS Performance hadde fått inn ferdige pakker med lettet svinghjul, clutch osv. så skal sjekke om dette er et alternativ til koed sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da ser det ut til at motor begynner å bli ferdig, kan hente den neste helg :D Det som er gjort denne gangen er:

*nye stempelringer

*nye rådelager

*nye bærelager

*polert veiv

*honing

*byttet 2 ventiler

*nye pakninger

så da er vel egentlig hele motor fullt overhalet :wink: blir en rolig sesong som kommer da dette må innkjøres igjen, føler ikke for å gå igjennom dette igjen med det første :?

det eneste som mangler nå er ny clutch så skal alt være klart :D

Har nå også kjøpt meg leilighet MED garasje, så da skal bimmern få sove godt om nettern i sommer. Kjenner det skal bli godt å få denne på veien igjen.. 1,5 år siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer nå å bare kjøpe ny orginal clutch enn så lenge, har litt for dårlig tid til å få gjort alt :P kjøper heller inn lettet svinghjul neste gang.. får vel nok med å flytte fremover så må bare få ferdig bilen før sesongstart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en sånn overhalling av motoren?

Har en alpina B9 m30 3,5 som må sjekkes opp litt. Toppen er overhalt for 3000 km siden, men bunnen har lavt oljetrykk og selger mente det var ett eller flere av veivlagrene som var dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster en sånn overhalling av motoren?

Har en alpina B9 m30 3,5 som må sjekkes opp litt. Toppen er overhalt for 3000 km siden, men bunnen har lavt oljetrykk og selger mente det var ett eller flere av veivlagrene som var dårlige.

Hei!

jeg fikk denne overhalingen til en meget billig penge grunnet at feilen ikke ble funnet første gang, så vet ikke helt hva det vil koste ellers :? kommer litt ann på om det er hos firma eller privat. men jeg vil tro at du sikkert må regne med rundt 20 000kr + - for å gjøre så mye som jeg har fått gjort på bunndelen, om du leverer ferdig ribbet motor:P det er da innkludert delene du trenger. kommer veldig ann på deleprisene til denne motoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot her da men. Lars nord. Du kan sende en pm til meg ang overhaling av m30n. Har mye erfaring med disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke bare orginal clutch lamell noe sted, følger bare med full pakke med trykkplate på gs og koed. Vet du om en plass hvor jeg får tak i bare lamellen? dersom denne fungerer sammen med 765 trykkplate da? eller noen alternative pakker med denne trykkplaten og lamell som fungerer fint til mitt bruk? :)

blir mye frem og tilbake.. men tror jeg skal kjøre lettet svinghjul fra koed likevel.. klarer ikke la være:p får bare utsette oppstart et par uker 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det att det ble problem og skaffe kun lammel ja.. det er dritt. Vi måtte kjøpe full pakke på den vi bygde om. Finner du lammel fungere det sammen med 765 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det att det ble problem og skaffe kun lammel ja.. det er dritt. Vi måtte kjøpe full pakke på den vi bygde om. Finner du lammel fungere det sammen med 765 ja.

ser http://www.schmiedmann.no/5_serie/E34/u ... htm#paging har Sports-clutch-plate Sachs race engineering (Gate-bruk) til 3,6. Varenummer: SPKOB34M538, der er det ferdig med trykkplate og lamell. vet ikke hvilken trykkplate det er, og det står at den har lengre levetid enn orginal. Litt høy pris da men må vel bare regne med det :P Tåler 530NM+ da vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...