Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er motor vertfall kommet i bilen og fått begynnt å koble litt. satser på å få startet den i mårra :) kan ikke kjøre enda da siden koed ikke klarte å skaffe en orginal slavesylinder på de 1,5 månedene de hadde på seg....

noen bilder fra dagen:

10mm høydeforskjell.. dårlige greier

a6hf4kzo9o6kfpwwukht.jpg

synd å måtte dekke til noe så fint!

r5y68sv8zqmqv3tyugr1.jpg

d7ywm5egju3oz3kdbly2.jpg

gwjdohq8uq50ks2ngj89.jpg

bnfa3cf0cm0c1vxp4y6w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo bra ut dette :)

du brukte loctite på boltene til svinghjul sant?

ang slavesyl. så går det fint med 3.8 slaven. eller dvs. jeg måtte kappe en liten bit av pinnen på ca 5mm for at ikke den skulle presse utløserarm/lager/trykkplate for langt inn så den tar i lamellen. dette funker helt utmerket, men kommer nok til å bytte til 3.6 slavesyl med tiden.

hvordan er de motorfestene ellers utenom høyden? er de helt lik de org?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jo bra ut dette :)

du brukte loctite på boltene til svinghjul sant?

ang slavesyl. så går det fint med 3.8 slaven. eller dvs. jeg måtte kappe en liten bit av pinnen på ca 5mm for at ikke den skulle presse utløserarm/lager/trykkplate for langt inn så den tar i lamellen. dette funker helt utmerket, men kommer nok til å bytte til 3.6 slavesyl med tiden.

hvordan er de motorfestene ellers utenom høyden? er de helt lik de org?

brukte locktite på boltene ja :) bestiller meg ny slavesylinder på mandag. motorfestan så heilt like ut bortsett fra høyden, mulig det hadde fungert likevel.. men tok ikke sjangsen, har løfte nok i na motoren :P satt på dem nye orginalfestan istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du skal ikke bruke de altså? hmm selge de til meg da, har nye org liggende men disse ser jo bedre og er sikkert en del stivere, jeg har jo elllers alt annet i polyforinger på bilen så disse hadde ikke vært dum heller kanskje. deilig med litt motorvibber i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du skal ikke bruke de altså? hmm selge de til meg da, har nye org liggende men disse ser jo bedre og er sikkert en del stivere, jeg har jo elllers alt annet i polyforinger på bilen så disse hadde ikke vært dum heller kanskje. deilig med litt motorvibber i bilen :)

du kan få kjøpe de om du vil ja, skal få de for 1000kr. koster 1352kr på gs på kampanje :)

hadde lyst til å få stivere motorfester, men ser at vifta på bilen min omtrent tar oppi den matta under panseret, så har veldig lite å gå på i høyden :P har fått montert de gearkasse festene fra gs performance da vertfall. kjøpte også ny travers, men den passet ikke av en eller annen grunn.. var for kort :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare de gamle festene dine som er blitt myke og sigi sammen litt a? jeg hadde samma problem når jeg satte inn mmin motor i e30n. så kjøpte nye gummiputer og sammen ligna og det var forskjell. rett og sett av 20 år med slitasje. jeg ville bare montert og kjørt jeg. 10mm har ingenting og si. om den kommer litt opp i fronten den motorn så ere ledd på aksler osv som tillater litt vinkel. er jo så dumt og måtte sella nye deler liksom. de orginale gummiene blir for mjuke, hvertfall for banebruk med s38 i trange motorrom.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle nok egentlig ha montert festene ja, men vifta i front har allerede slitt vekk en del av matta under panseret, så vil egentlig ikke heve den noe mer :P men har nye orginale motorfester da, hjelper jo litt at de er nye også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startet opp bilen igjen :) ser ut til at det fungerer, rådebanken var vertfall borte.. hørte en svak tikkelyd som hørtes ut som ventiltikking.. men er sikkert bare på grunn av lite olje osv i toppen ved første oppstart :P satser på at jeg får skaffet slavesylindern til neste helg så jeg kan få begynne på innkjøringen :)

noen bilder:

pnaxjoj7semiitlz9ohk.jpg

kquyycft7ufdduemg9ib.jpg

sefxhiv4u7ykmfg48zvj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått slavesylindern også.. det skulle være den siste delen jeg manglet før bilen er ferdig :D får virkelig håpe at alt er som det skal nå da... [-o<

slatlem i krsund brukte 2 dager på å skaffe meg en orginal slavesylinder fra 3,6 litern, koed brukte 1,5 måned og klarte ikke skaffe på den tiden en gang... skammelig!

får begynnt på innkjøringen i helga om alt fungerer som det skal :)

bylytkmgws6h5gnzcho7.jpg

savn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg endelig fått tatt meg en liten kjøretur i M5en igjen :D ser ut til at alt fungerer fint, men måtte bare avslutte pga en sinnsyk til risting når jeg bremset og når jeg lå i rundt 80. Det er nok på grunn av at dekkene er nermest firkanta etter å ha stått 1,5år i garasja uten bukker :P får lånt meg noen dekk i mårra for å se hvordan det blir da.

ble litt lyd av utløserlageret på bilen etter at jeg skiftet det også, merker det om man hører etter under bilen.. men det skal vel ikke være noe problem etter som jeg har forstått?

luktet også svidd clutch etter kjøreturen, sikkert normalt det også når alt det er nytt.

skal se om jeg får lagt ut et klipp i løpet av helga :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...