Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fann ut at stålomspunnede bremseslanger ikke er godkjennt, så har bestillt meg nye orginale istedet hos slatlem.. får dem på torsdag. Bestillte meg med det samme slitasjevarsler til bremseklosser fremme og bak pluss et repset til bremsekalypper dersom dette skulle være nødvendig :)

har fått strippet kalyppern, tatt ut stempelet og rengjort nå.. det går vertfall fint frem og tilbake nå så satser på at det fungerer.. testet med å sette trykkluft inn i stempelet.. og det var vertfall tett.

Tok bare en sjangs og bestillte meg ei eu-godkjenning den 7.juli... så da har jeg satt meg en frist til å ha alt klart, får bare håpe jeg kommer til å får sveiset på potta.. er en sprekk som begynner nærmest helt inni mellom der rørene kommer inn på potta, så er ikke godt å nå til med sveisepistol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått overhalt begge bremsecalypperne fremme, skiftet pakninger til stempel osv og skiftet alle bremseslangene.. så da er det bare sveising av eksos igjen før eu-kontroll :)

lenge siden jeg har tatt bilder av bilen, så fikk tatt et par i dag :P

dqbhrx70gvpfdy32m60c.jpg

btc0jcc0a6bv1pkydpkp.jpg

3ydi0zauhlsrqik9ggcy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er bilen klar for eu-godkjenning i mårra, fikk tatt ei kjapp poleringsrunde først au :)

lurer bare på en ting.. hører det er normalt at utløserlageret kan lage mere lyd etter at jeg skiftet.. men er det flere som har problemer med at den skrangler ganske kraftig under tungt pådrag ipå lavt turtall? er mest når jeg akser fra rundt 1500rpm til over 2000rpm i fjerde gir. gir en ganske stygg lyd som irriterer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme lyden på m30'n min jeg og, med lettet svinghjul og forsterket klutsj. men hadde ikke den lyden på m3'n jeg hadde med lettet svinghjul og komplett sachs sinter.

får se hvordan det blir på nye motoren snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.. det gikk som det bruker å gå med min flaks:p

tror jeg møtte på en person på slatlem som ikke kunne så mye om bilen vertfall..

fikk først 5 toer feil:

1. parkbrems for dårlig bremsevirkning + skjev parkbrems

2. defekt lenkestag, begge forran

3. lekkasje støtdempere begge bak

4. godkjenne felger hos biltilsyn

5. godkjenne ombygging hos biltilsyn

bli litt småsur når jeg så den liste.. for det første så sa jeg fra at bilen var godkjennt ombygd fra før.. og for d andre så var det faktisk orginalfelgene som sto på.. så fikk de til å fjerne nr 4 og 5 fra lista.

nå så ser det ikke ut til at bilen kommer på veien med skilt i år heller :( skal til lofoten og jobbe i 4 uker etter sommerferien.. så er liten vits i å ha skilt den lille perioden når jeg har ordnet alt.

tenkte jeg skulle ta å bestille meg senkesett nå med det samme.. noen anbefalninger til denne bilen?

driver å ser på FK Automotive hos Koed til 10747kr.. er dette gode dempere?

noen plasser eventuellt som selger billigere og sender fortere? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har fk konigsport på min, førnøyd med det, stivt og fint, justerbart på hardhet.

det med abs ring er bare relevant hvis du skal flytte over de hjullagrene du har idag.

jeg ville anbefalt deg og bare kjøpe nye hjullager, og da er de med 83mm abs ring billigst.

og da bestiller du selvfølgelig coilovers med 83mm abs ring på fjørbeinet

og her er det et til vanlig 5serie og et spesielt bare for m5, eneste som er forskjell på de da er to stk tapper som holder bremseskive på plass på m5 hjullager, dette har ingenting og si, så kjøp heller et std hjullager. og skal du feks ha større bremser som feks 750 skiver og 4stemplet kalipp så må du ha std hjullager nettopp fordi at hvis ikke så står de tappene i veien.

jeg har dette oppsettet på min og det fungere utmerket :)

håper du forstod hva eg mente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har fk konigsport på min, førnøyd med det, stivt og fint, justerbart på hardhet.

det med abs ring er bare relevant hvis du skal flytte over de hjullagrene du har idag.

jeg ville anbefalt deg og bare kjøpe nye hjullager, og da er de med 83mm abs ring billigst.

og da bestiller du selvfølgelig coilovers med 83mm abs ring på fjørbeinet

og her er det et til vanlig 5serie og et spesielt bare for m5, eneste som er forskjell på de da er to stk tapper som holder bremseskive på plass på m5 hjullager, dette har ingenting og si, så kjøp heller et std hjullager. og skal du feks ha større bremser som feks 750 skiver og 4stemplet kalipp så må du ha std hjullager nettopp fordi at hvis ikke så står de tappene i veien.

jeg har dette oppsettet på min og det fungere utmerket :)

håper du forstod hva eg mente

Da har jeg ett kjapt spørsmål til deg - Har du godkjent det? Fulgte det med TÜV-papirer? Lurer på å kjøpe FK Köningsport selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...