Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

eg har fk konigsport på min, førnøyd med det, stivt og fint, justerbart på hardhet.

det med abs ring er bare relevant hvis du skal flytte over de hjullagrene du har idag.

jeg ville anbefalt deg og bare kjøpe nye hjullager, og da er de med 83mm abs ring billigst.

og da bestiller du selvfølgelig coilovers med 83mm abs ring på fjørbeinet

og her er det et til vanlig 5serie og et spesielt bare for m5, eneste som er forskjell på de da er to stk tapper som holder bremseskive på plass på m5 hjullager, dette har ingenting og si, så kjøp heller et std hjullager. og skal du feks ha større bremser som feks 750 skiver og 4stemplet kalipp så må du ha std hjullager nettopp fordi at hvis ikke så står de tappene i veien.

jeg har dette oppsettet på min og det fungere utmerket :)

håper du forstod hva eg mente

men blir det ikke ganske dyrt me alle nye hjullager da? så spesiellt de fremme var ganske dyre... har aldri skrudd på dempere før, så er ganske så nybegynner der.. men ska få hjelp til montering vertfall :P

på koed så er det bare 500kr som skiller coiloversa til m5 kontra anna 5-serie, så d e no ikkje gale da. kunne helst tenkt meg å beholde de hjullagerene jeg har så da disse fungerer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster bare 500kr pr hjullager for de vanlige som er samme utenom de nevnte tappene som du strengt talt ikke trenger.

og du slipper og presse av de gamle, kanskje de blir ødelagt når du prøver, og det er hvertfall kjipt, da går det enda lenger tid hvis du måtte ha nye likevel.

hvordan syns du draget på lavt turtall er med svinghjulet før og etter?

syns du den drar bedre oppover registeret??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster bare 500kr pr hjullager for de vanlige som er samme utenom de nevnte tappene som du strengt talt ikke trenger.

og du slipper og presse av de gamle, kanskje de blir ødelagt når du prøver, og det er hvertfall kjipt, da går det enda lenger tid hvis du måtte ha nye likevel.

hvordan syns du draget på lavt turtall er med svinghjulet før og etter?

syns du den drar bedre oppover registeret??

for å vær helt ærlig så vet jeg ikke helt hvordan forskjellen ble før og etter, 2 år siden sist jeg kjørte den vettu, men jeg synes nesten den drar bedre hele veien egentlig:p kan også være at det er fordi jeg har fått frigjort noen tapte hester siden overhaling :P

så da er det bare å taste inn en annen 5-serie på gs, så skal jeg kjøpe alle hjullagrene. men er det ikke forskjell på f.eks hjulageret på 530 kontra 520?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sendt en stor bestilling til koed igjen. det ble FK Königsport coilovers, grei pris og har hørt mye bra om disse.

s65l440foixr8ltztoqq.jpg

komplett bestillingsliste:

* Nye hjullager rundt om med diverse tilbehør.

* Tårnstiver

* FK Königsport coilovers

* Tårnlager fremme og bak

* Felgemblemer 70mm

kjenner det skal bli godt å få senket bilen, har lenge irritert meg over at den er for høy :P

ser det kan være leveringstid oppi 30 dager på disse demperne, men la gå :)

rop ut dersom dere ser noe jeg trenger/burde ha/gjøre med det samme jeg skifter til coilovers.

kom gjerne med tips til hvordan jeg skal gjøre det med fjerning av nivåreg.

vet at jeg skal skjøte slik at det går i omløp, men hvor gjør jeg det eventuelt?

og hvor ligger den sensoren som skal låses i rett stilling for å ikke få feilmelding på nivåreg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tok Koed for coiloversa? Måtte du sende inn fjærbeina dine?

de kom på 10763kr inkl. moms.

ser det står på siden "at Der opkræves et depositum på 1000.- Indtil vi modtager de gamle, rå og rengjorte fjederben"

har aldri bestillt sånnt før så det er nytt for meg, men regner med at de tar kontakt så vi får fikset dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du tre mellomakslingen innpå girkassen når du satt inn motoren din? Har akkuratt heist ned motoren min, men ser jeg får problemer med å få innpå mellomaskslingen. Har du en fiks på det? Eller må jeg bite i det sure eple og løfte motoren litt opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...