eliot Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 er vel mekaniske løftere på s38 motorene , er vel mye på grunn av turtall i disse . Sikkert andre grunner også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet August 27, 2008 Forfatter Share Skrevet August 27, 2008 takker for svar skal gå over shimsene ja, skal ut med motor å gå over alt på den så da finner jeg vel ut har en oljelekkasje som skal fikses også, som ser ut til å komme fra simmeringen på veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Pen bil! Håper motorproblemet lar seg løse både lett og rimelig økonomisk edit: skriveleif rettet opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 Pen bil! Håper motorproblemet lar seg løse både lett og rimelig økonimisk takk for d Det som er det største problemet er egentli å ha en plass å skru Økonomisk har jeg funnet ut at jeg ikke kan sette i sammenheng engang med denne bilen men kan godt bruke litt penger bare bilen er 100% strøken både drifts og utseendemessig til neste sesong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet September 22, 2008 Share Skrevet September 22, 2008 Godt sagt, man kjøper vel forsåvidt ikke M5 for og være økonomisk Godt å lese sånne poster der eiere er rede til og gjøre det som trengs for at bilen skal komme i stand/holdes i stand på skikkelig vis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet September 22, 2008 Forfatter Share Skrevet September 22, 2008 Godt sagt, man kjøper vel forsåvidt ikke M5 for og være økonomisk Godt å lese sånne poster der eiere er rede til og gjøre det som trengs for at bilen skal komme i stand/holdes i stand på skikkelig vis er viktig å ta vare på disse gode gamle bilene ja Er en måneds tid igjen før jeg får begynnt på bilen da, men når jeg tar av toppen så finner jeg nok ut feilen ganske fort vurderer å forsterke clutch og litt diverse med det samme jeg er i gang, liker å overdimensjonere litt i tilfelle jeg engang vil ha en aldri så liten effektøkning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Farrukh M Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Fin bil med med riktig 3,8l m5 farge! (tror denne fargen kom først med m5 3,8l). litt senk foran hadde gjordt mye på den! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet September 25, 2008 Forfatter Share Skrevet September 25, 2008 Er veldig fornøyd me fargen ja Har vurdert å slippe den litt ned en stund ja, har bare ikke satt meg inn i hvordan det er å senke en bil med nivåregulering noen med peiling på hvordan det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet November 9, 2008 Forfatter Share Skrevet November 9, 2008 Da er jeg igang med overhalingen for vintern Det som skal gjøres først er: *Fikse mellomaksling *Bytte til M3 3,2 kjedestrammer *Bytte til raceventiler *Forsterket clutch *Shine opp motorrom og drivverk *Bytte alle pakninger på motor og eksos *Sjekke over alt av drivverk og stag Dette blir dyrt!! Har fikset meg en ekstra lang dobbelgarasje med grav for vinteren så dette bli bare lækkert! eneste problem er at jeg bare kan skru i helgene siden garasjen ikke er der jeg bor Her er noen bilder fra min første skruhelg: Garasjen: Begynnt å koblet fra og fjernet tanker og diverse i motorrom: Feilen på mellomakslingen min ble fort lokalisert : Min gode venn og 3menning til venstre skal hjelpe meg med bilen : Bilen godt innpakket til neste gang : Det går sakte men sikkert fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet November 10, 2008 Share Skrevet November 10, 2008 blir bra dette min og skal få seg en generell gjennomgang i vinter mtp foringer, olje , ventiljustering , clutch mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet November 10, 2008 Forfatter Share Skrevet November 10, 2008 blir bra dette min og skal få seg en generell gjennomgang i vinter mtp foringer, olje , ventiljustering , clutch mm Vinteren er en fin tid å få bilen 100% igjen ja er ikke fornøyd før den er som ny/bedre enn ny både i motor, drivverk og utseende Et par bilder fra årets sesong : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet November 13, 2008 Forfatter Share Skrevet November 13, 2008 Noen som vet om det er mulig å skaffe et forsterket mellomlager noen plass? synes dette så overaskende spinkelt ut, det er vel forsåvidt også bevist her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet November 13, 2008 Share Skrevet November 13, 2008 det har jo x antall km på seg det lageret\opphenget der da. vil nok tro et flett nytt et holder i lange baner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet November 13, 2008 Forfatter Share Skrevet November 13, 2008 det har jo x antall km på seg det lageret\opphenget der da. vil nok tro et flett nytt et holder i lange baner hehe! d gjør det helt sikkert, syntes bare d så så veldig spinkelt ut! er vel mest bekymret for hvordan det er å skifte dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonEldaR Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2009 Da er min 2. skruhelg overstått Har endelig fått ut beistet fra motorrommet etter noen hektiske timer planene med denne er endret litt. Det ligger nå ann til at det blir ny motor på meg og 6 trinns kasse. Motoren som sto i skal jeg bruke lengre tid på å shine opp, så har jeg ikke bestemt meg om det blir banebil ut av den med/uten ekstra trim. noen bilder fra helgen: Ordnet skikkelig opp i garasjen panseret av og klar til å bynne: Ene motorfestet har sett sine bedre dager Begynner å nærme meg løfting: motorjekken på plass Motor på vei ut: For et beist! Motor ute Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå