johnbergen Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Trenger virkelig hjelp nå, godbilen starter ikke. Kjørte med bilen, ladelyset kom på, stoppet da etter ca en mil (det passet ikke før) og stoppet bilen for å sjekke at ikke reima var røket. Den var OK, sitter meg inn i bilen igjen og da starter ikke bilen. Plenty av strøm virker det som, men prøvde også kabler for å være på sikre siden, samt koble fra batteriet en stund for å slette ev feilmld i minnet (hvis det kunne være medvirkende årsak). Det som skjer er at starterer ikke slår inn. Men jeg tviler på at det er starter som er problemet, ladelyset må nesten ha noe med dette å gjøre. For å toppe situasjonen så ryker en sikring for motorstyring hver gang jeg prøver å starte (nr 22, 10 amp). For alt jeg vet så var den røket før dette skjedde, men det er vel mest sannsynlig en sammenheng... De som har greie på det mener at batteriet må lades, at det er for lav spenning og startkabler fra en Ford Ka neppe gjør mye nytte. Men alt av lys funker 100%, så da er det vanskelig å se at det er strøm mangel. Noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Flatt batteri.... gi det en skikkelig ladning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Kan det være den tynne ledningen som går til innslaget på starteren som har røket av og ligger til jord da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 Selv om det er lys og virker som det er nok av strøm på bilen er det ikke alltid det. Starteren trekker masse strøm og er det ikke nok vil den ikke gå rundt. Virker som du har en kortslutning ett eller annet sted som tapper bilen for strøm og ødelegger sikkringer. Mulig dynamoen har blitt ødelagt i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Share Skrevet Juli 3, 2007 slukker eller blir lampene i dash'n svakere nå du vrir for og starte da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnbergen Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2007 alt av lys er konstant når man vrir rundt tenninga. Så starteren drar ikke noe strøm overhode, helt dødt. Er på vei for å skifte batteri nå, må begynne med de enkle tingene... kanskje det hjelper. det neste etter det blir børstene, og deretter timer med feilsøking... men krysser fingrene og håper på det beste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnbergen Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2007 Da er feilen lokalisert, håper jeg... Koblet av dynamo og alt startet og fungerte fint igjen. Så nå er den levert inn for overhaling, det kostet ca halvparten av en 'ny'. Kjipt å bo i Norge når det kommer til delepriser. Ser at i USA får man samme Bosh dynamo som jeg må overhale til rundt 1500 kroner. I norge koster de fra 3600,- og oppover til 5400 som BMW skal ha. Snakk om å bli lurt trill rundt, og slikt finner vi oss i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 5, 2007 Share Skrevet Juli 5, 2007 Johnbergen, msn : markusvang199@hotmail.com (oss med E38 3.0 liter må holde sammen!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå