Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg starter om morgenen, er det hvit eksos som kommer ut.Straks motoren blir varm, normaliserer dette seg. Merker ellers ikke noe effekttap eller annet uønsket ved motorens oppførsel.

Har lest et sted at hvit røyk kan være et symptom når toppen er blåst. Men pleier den da å forsvinne når motoren har oppnådd arbeidstemp.?

Skrevet

Ja, det skjer også. Hvit røyk når motoren er kald kan bety at du må skifte toppakning. Men har du ingen av de andre symptomene? Motor går varm, vann i olje eller olje i vannet?

Skrevet
Ja, det skjer også. Hvit røyk når motoren er kald kan bety at du må skifte toppakning. Men har du ingen av de andre symptomene? Motor går varm, vann i olje eller olje i vannet?

Nei,intet av det. heldigvis. Og derfor har ennå ikke angsten tatt meg helt....kan jo bare være kondens...muligens,kanskje ,forhåpentligvis.

Skrevet

Viss du sjeker i ekspensjons tanken din så kan du sjå om d ligger ein tyn olje film der.. Ta finner neri da merker du om det er olje. Det er mest sansynlig topkakning..

Kvit røyk er kondens røyk..

Skrevet

Holder den på vann og olje så er det bare og smile og være glad.

De fleste biler ryker litt når de er kalde ved rett uteklima.

Litt kjølig og rått foreksempel.

Er nok bare helt normal kondens du ser.

Løser eksosen seg opp i luften ganske umiddelbart etter den kommer ut, eller henger den lenge i luften liksom?

Skrevet
Holder den på vann og olje så er det bare og smile og være glad.

De fleste biler ryker litt når de er kalde ved rett uteklima.

Litt kjølig og rått foreksempel.

Er nok bare helt normal kondens du ser.

Løser eksosen seg opp i luften ganske umiddelbart etter den kommer ut, eller henger den lenge i luften liksom?

Om morgenen så henger den litt i lufta,innen den forsvinner. Når jeg i dag kjørte hjem fra jobb,hvor bilen hele dagen har stått i garasje, så er det ikke noe unormalt ved eksosen. Dette inntreffer mao. etter at bilen har stått ute en natt,og sikkert samlet kondensvann i eksosrøret. Tror jeg. Og håper..

Skrevet

Den samler nok ikke kondensvann slik du tror, men den utvikler en del kondens i eksos før ting er varmt og godt.

Tror nok alt er i sin skjønneste orden jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...