Gå til innhold

kjørte tørr for bensin.. vil ikke starte

Galskap
 Share

Anbefalte innlegg

kjørte tørr i sta.. tror jeg.. var ihvertfall ganske lite.. så jeg fylte på en 10 liter.. men den vil ikke starte mer:( det er gnist i plugger og det kommer ikke bensin inne i sylindrene.. er ikke sikker.. men tror heller ikke det kommer bensin i slangene... har sjekket bensinpumpa.. og den er i orden.. hva kan da være feil?

må bare få skrive til.. att jeg nå er møkk lei BMW... kjøpte en bil i mars i år. en 318.. kjørte omtrent en ukes tid så røk toppakningen.. så sto bilen en uke på verksted.. og fikk ny, kjørte omtrent 14 dager så gikk den igjen. kes tid på verksted og ny toppakning... så røk den igjen.. men nå gadd jeg ikke gjøre noe med det.. dro på nord møre sitt vårtreff på lånke... kjørte med min lille 318 motor på bane og kjørte motoren dønn ihjæl.. dro til verdalen en uke senere og hentet en 525 motor.. venten på nye motorfester for e36 til den 2 ukers tid.. samt det tok en 2 uker og sette sammen alt. pga hadde ikke så mye tid til rådighet og gjorde alt selv, alene.. så funket motoren bra.. i ca 2 dager.. og DA! krasja jeg.. ( en fyr som hadde kryssa sperrelinja og kommet over i mitt kjørefelt..) deisa innin og knuse fronten... da sto bilen på strandveien auto i omtrent en måned før den ble takstert og jeg fikk tilbake bilen og 20k. skadene ble reparert osv. og bilen skal snart inn til tekninsk kontroll pga skadene ( ikke eu) så etter krasjen kjøpte jeg NY radiator som var DEFEKT.. girkassa sprengte jeg og fikk tak i en GETRAG kasse radiatoren lak vann.. mer og mer.. og når jeg til slutt fikk skiftet til en som var i orden idag... så ved ca 8 tiden var alt helt i tipp topp stand.. helt til jeg kjørte tørr og står fast der jeg står nå.... og nå er jeg DRITTLEI.. bilen har stått i ro 2\3 av tiden jeg har hatt den.. og har mest lyst til å kvitte meg med hele sarvet... men da blir spm.. hvem vil kjøpe en e36 som egentlig er 318 med 325 motor.. som snart skal inn til biltilsyn for og sjekke at bilen er ordentlig opprettet og som egentlig ikke starter? uff... skulle ønske kjerra bare starte og gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da. vært uheldig du da....det ned topppakningen er jo da verksted sin feil. kræsjen var vel heller ikke blen sin feil. motorraset vet jeg jo ikke, men hvis den blir herja med så vil vel den stakkars 1.8l gi etter etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at du kjørte bensintanken tom, Det er ikke bra, siden det kan ligge mye drit i bunn av tanken... Og du har sjekket bensinpumpen at den sviver rundt.

Da er det nok mye drit i bensinslanger og i bensinfilter. Rengjør dette så blir det nok bra skal du se.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg scootermann da, å holdt på endel med 2taktere. Går det ikke å prøve å sjenke bilen? ut med pluggene å gi den litt bensin rett ned, slik at den hugger etter å lager suget slik at du får bensin fram å får start på bilen? Evt fylle bensin fra dysa å la det sige tilbake, slik at pumpa får noe å jobbe med å begynner å suge skikkeli?

Kun en teori, som jeg ville prøvd om jeg var rådløs å drittlei bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg scootermann da, å holdt på endel med 2taktere. Går det ikke å prøve å sjenke bilen? ut med pluggene å gi den litt bensin rett ned, slik at den hugger etter å lager suget slik at du får bensin fram å får start på bilen? Evt fylle bensin fra dysa å la det sige tilbake, slik at pumpa får noe å jobbe med å begynner å suge skikkeli?

Kun en teori, som jeg ville prøvd om jeg var rådløs å drittlei bilen ;)

Nei, det der er mer forgasser motor der. Hadde scooter jeg også med efi og bensinpumpe.. hadde toppen av motoren i 6mnd tro 3 ganger og den startet! Og på bilen min har jeg tømt alle bensinslanger for bensin og den har pumpet seg opp igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver at du kjørte bensintanken tom, Det er ikke bra, siden det kan ligge mye drit i bunn av tanken... Og du har sjekket bensinpumpen at den sviver rundt.

Da er det nok mye drit i bensinslanger og i bensinfilter. Rengjør dette så blir det nok bra skal du se.

Lykke til

Tror du seriøst at det røret i tanken går lenger ned etter hvert som bensinen forsvinner??

Tenk!! :?

Vet at pumpene på E36 med fler er litt såre for varme.

Gjentatt kjøring med bilen på nesten tom tank og på varme dager, gjør at pumpen blir god og varm.

Mye bensin hjelper på kjølingen, da bensinen går i frem og tilbake hele tiden.

Og da helt tom tank til slutt kan være det som skulle til for at den tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant feilen omsider.. det er ikke strøm fram til sikringen som er til bensinpumpa, og har byttet relee, så det er vel noe feil med ledningene til releet... så jeg la opp egne ledninger, og koblet pumpa rett på tenningen.. og nå funker den fjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...