larserso Skrevet Juli 6, 2007 Skrevet Juli 6, 2007 Jeg kunne godt tenke meg at følsomheten på regnsensoren min var noe høyere. Når den står på max på hendelen på rattstammen går viskerene så vidt ofte nok, og de kunne gjerne gått litt oftere. Synes heller ikke det er så stor forskjell om hendelen står midt på eller på max følsomhet. Er det mulig å justere denne følsomheten på noe måte? Det er jo et hav av skjulte menyer på navigasjonskjermen, men jeg vet ikke om disse i hovedsak er knyttet opp til navigasjon/telefon eller om det kan være mulig å gjøre andre muligheter der. (har kun benytta det til å få perspective-view på navigasjon). Håper noen kan hjelpe en stakkar på det regntunge østland!
Stefan Skrevet Juli 6, 2007 Skrevet Juli 6, 2007 Jeg tror ikke det lar seg gjøre, men skal ikke påstå noe for sikkert. Sånn jeg har forstått det så reagerer regnsensoren ved at en eller flere IR-stråler blir reflektert i vannet/dråpene på vinduet og tilbake til sensoren. Tror ikke jeg har min på maks, men jeg også har opplevd at jeg noen ganger må viske manuelt selv om ruta er dekt av mange dråper. Kanskje et luksusproblem?
larserso Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Skrevet Juli 6, 2007 Kanskje et luksusproblem ja Har ikke vært ille nok til at jeg har måttet viske manuelt enda, men har vært på grensa. I svigers sin E60 er følsomheten vesentlig høyere.
melmac Skrevet August 8, 2007 Skrevet August 8, 2007 Hei, på min e60 525d er regnsensoren overfølsom etter mitt skjønn, viss det er litt regn i lufta køyrer den intervall i lav fart, men ca. over 50 viskar den jamnt, og kjem det litt meir regn køyrer den full fart. Varierer bittelitt når ein skrur på hjulet for å justere følsomheita, men er nesten ingen forskjell. Har kjøpt nye viskarblad, men det hjalp berre litt. Har også pussa ruta skikkeleg rein framfor sensoren i tilfelle det skulle vere små partiklar som forvirrar sensoren, og det ser heller ikkje ut til å vere skade på ruta. Er skikkeleg frustrert, for den gode gamle intervallviskinga er bytta bort med regnsensor-opplegget. Vurderer å oppgradere software bl.a. for å finne ut av dette, fann forslag om dette på nettet. Er ikkje nokon som har noko triks, vel? Som f.eks. å lime eit eller anna over ruta der sensoren er eller å ha på rain-x elns?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå