Anderslien Skrevet Juli 6, 2007 Share Skrevet Juli 6, 2007 Jeg har litt problemer med bilen min fortsatt. Har ikke merka det på noen dager nå, men bilen pleier å gå i nødprogram og stoppe når jeg bremser ned til 0 (slipper jeg bremsen en eller to ganger, stopper den ikke. Gjelder også kun i tredje gir eller høyere). Trodde først det var hull i eksosanlegget som forårsaket dette, men jeg har fått dette sveist, og det ser ut som det er like ille. Men så fant jeg ut at det var noen løse deler i mellompotta (rasler hvis jeg banker på den med gummi hammer). Kan det forårsake noe av dette? Hva annet kan det være? Kommer også opp en advarsel i check greia. Står: Brake linings, check instruction manual. Dette betyr så vidt jeg vet belegg på bremseklosser eller bremserør. Det minker ikke bremsevæske, og bremseklossene var nye i år, så kan vel ikke være de? Eller? Driver å prater med en som sier jeg skal måle spenningen inn på batteriet og sånt, men har ikke fått gjort det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 6, 2007 Share Skrevet Juli 6, 2007 Ja, mener du bør forsikre deg om tilstand på el.anlegg. Selv om det kan virke som det ikke er problemet... Og som nevnt skyldes oftest raslende lyd i anlegget biter fra innmat i katalysator. Dette trenger ikke å bety at kat er defekt... Men er innmaten brent er gjerne katalysator rimelig tett evt løs. Men har du ikke noen i nærheten som kan hjelpe deg å se på bilen? Vanskelig å hjelpe pr nett fordi man ikke får full oversikt over symptomer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2007 Ja, mener du bør forsikre deg om tilstand på el.anlegg.Selv om det kan virke som det ikke er problemet... Og som nevnt skyldes oftest raslende lyd i anlegget biter fra innmat i katalysator. Dette trenger ikke å bety at kat er defekt... Men er innmaten brent er gjerne katalysator rimelig tett evt løs. Men har du ikke noen i nærheten som kan hjelpe deg å se på bilen? Vanskelig å hjelpe pr nett fordi man ikke får full oversikt over symptomer osv. Ja, men jeg syntes det er bare litt rart at jeg ikke hører den raslelyden når jeg banker litt på katalysatorene. Men hvor mye skal du ha for to katalysatorer? Nei, har ingen i nærheten som kan hjelpe meg... Broren min kanskje, men han er bortreist i 7 uker også skal han flytte til Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 6, 2007 Share Skrevet Juli 6, 2007 Prøv å ta ordentlig tak og riste på kat. Evt demontere bakre del av anlegg og lyse inn i kat. Men du får ikke noe forskjell ved å kjøre bratt oppoverbakke el? På min var kater borte og ertstattet med rustfritt rake rør, var de jeg kastet... Mener jeg har vært borti det du nevnte om ikke stans ved å slippe brems. Merker du at den girer ned når du bremser? Evt at den gjør det hvis du regulerer med bremsepedal? Fått opp Carsoften? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2007 Prøv å ta ordentlig tak og riste på kat.Evt demontere bakre del av anlegg og lyse inn i kat. Men du får ikke noe forskjell ved å kjøre bratt oppoverbakke el? På min var kater borte og ertstattet med rustfritt rake rør, var de jeg kastet... Mener jeg har vært borti det du nevnte om ikke stans ved å slippe brems. Merker du at den girer ned når du bremser? Evt at den gjør det hvis du regulerer med bremsepedal? Fått opp Carsoften? Ja, jeg kan prøve å riste litt til på den, eller demontere som du sa. Nei, merker ikke noe forskjell ved å kjøre i bratt oppoverbakke. Jeg tror det er slik at den ikke får girt ned hvis jeg ikke slipper bremsen, mens når jeg gjør det, så girer den ned. Carsoften fungerer bra på faren min sin E36 328i, fordi da får jeg opp ting på nesten alle de punktene, mens på min får jeg opp kun 3 punkter og module does not respond på resten. Men fungerer ja... Gunnar sa at det var vanlig på E34 å ikke få opp fler enn 2-3 punkter. Han fikk heller ikke det visstnok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2007 Gikk i nødprogram i dag igjen... Måtte stoppe bilen og vente noen timer også ble den vanlig igjen. Forresten, før jeg tettet eksoslekkasjen, stoppet bilen oftere når jeg bremset ned til 0 syntes jeg. Kan kanskje dette ha en sammenheng med noe eksosanlegg da? Uff, håper virkelig ikke katalysatorene er ødelagte. Hvis det kun er mellompotta, kan jeg da fjerne denne uten at bilen oppfører seg merkelig? Vil jeg få veldig mye høyere lyd av det? Skal på ferie fra mandag, så vil ha bilen helt i orden innen da skjønner dere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2007 Da er mellompotta fjernet og det er sveist på rør i mellom. Har nå kjørt 20mil uten at bilen har gått i nødprogram. Så nå tror jeg problemet er løst endelig. Ble heller ikke noe høyere lyd etter jeg fjernet den potta. Nå gjenstår det bare å fikse det problemet med at den stopper når jeg bremser ned til 0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Fine greier så langt Og gratulerer med tittelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet Juli 17, 2007 Share Skrevet Juli 17, 2007 har du cone filter på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2007 har du cone filter på bilen? Har powerfilter på den... Har et ordentlig et med boks rundt så det ikke drar inn så mye dritt. Og det ligger nedi halve delen av luftfilterboksen for å få luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juli 17, 2007 Share Skrevet Juli 17, 2007 Tror R.E.H tenker trykk/mottrykk her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå