Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nei det hjelper ikke, hos meg var det styreboksen som var gåen.

finner den på høyre side ved abs-pumpe.

denne er ikke billig og den passer ikke omhverandre, den må inn til

bmw for omprog.

kan også sende til usa for rep.

Jeg sendte min Abs-styreboks til USA for rep. Det gikk 2 uker fra jeg sendte den til den kom tilbake ferdig reparert. Det var også byttet diverse svake komponenter inni for å slippe at den ryker igjen, og det følgte med garantibrev på 5 år.

Når den kom tilbake var det bare og sette den rett i, trenger ikke noen omprogramering.

Jeg brukte ModuleMaster og betalte $314,00 inkudert frakt tilbake fra Usa

Kan trygt anbefales for å slippe å betale de 8500kr en ny styreboks koster i norge.

Bilen kan brukes når Abs-styreboks er demontert, men en mangler spedometer +diverse annet knask som den virker inn på.

Skrevet

Da skal jeg bare få verifisert "feilen" hos Stenshagen til uka :( . Hvis sletting av feil ikke fører frem, forsvinner min boks også til USA. Noen ting jeg bør tenke på i forbindelse med forsendelsen :?: eller er det bare å sende som vanlig pakke :?:

Takker for tilbakemelding :D

Skrevet
Noen ting jeg bør tenke på i forbindelse med forsendelsen :?: eller er det bare å sende som vanlig pakke :?:

Takker for tilbakemelding :D

Det står så fint skrevet en plass at en skal ha aluminiumsfolie rundt sentralen for å hindre påvirkning av elektroniske felt, men jeg vet nå ikke om det har noen betydning........

Ellers er det bare og trø den i en pakke med isoporbiter å få den avgårde.

Min har nå fungert utmerket i et år nå.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja da var dommen klar, sletting av feilkode Venstre foran hjalp ikke :(. ABS lampa vil bare ikke slukke. Som nevt tidligere virker alt normalt når jeg starter opp etter at bilen har stått i min. 4 timer, men så fort tenning har vært av/på etter dette kommer lyset :(

Bare å skru ut Styringsenheten å få den av gårde til USA :evil:

Ufattelig at BMW ikke har et system for å utbedre dette til en hyggelig pris, når de vet at dette er et problem på -99/-00 modellene. Bilen har akkurat passert 80K.

Skrevet

jeg fikk beskjed om at min abs sensor var gåen på venstre side foran, da byttet jeg den, men fortsatt så lyste antispinn lampe å abs lampe, da rngte jg bmwforhandler i drammen (tronerud) å de sa at garantert atstyreenheten til abs var ødelagt. den kostet ca 8000kr. jeg prøvde da for moroskyld å prøve den sensoren jeg koblet fra på venstere side foran å sette den på høyre side foran. da slokket lampe å alt i orden. så der hadde diagnose verktøyet til bmw(tronrud) oppgitt feil side.

• 5 weeks later...
Skrevet

Da har jeg akkurat fått ABS Modulen tilbake fra ModuleMaster i USA,,,

Hele prosessen med frakt og reparasjon tok 3uker.

Etter installasjon slukket alle lamper, og alt funker som det skal :D

• 3 months later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

Jeg ville selv bytte min impulsgiver etter feildiagnosen fra verkstedet om hvilke sensor som var deffekt ble stilt, lettere fortvilet så jeg at antispinn og abs lyset fremdeles var i displayet etter at jeg hadde skiftet impulsgiver, jeg ringte da bmw verkstedet og ble da innformert om at jeg måtte "registrere" den nye melderen før lysene i displayet forsvinner,

verkstedet skulle ta kontakt med meg for å fortelle meg hvordan prosedyren er, men jeg har vært bort i lignende tidligere og prøvde med å holde inne nullstilling av tripptelleren samtidig som jeg setter tenningsnøkkelen til trinn 2. Deretter startet jeg bilen og etter å ha kjørt noen få meter forsvant begge lysene (antispinn og abs-feil).

Skrevet

Skiftet nylig føler fremme og gjorde det samme...riktig nok noe tilfeldig....skjønte ikke hvorfor lyset forsvant da jeg har blitt fortalt at jeg må slette det på diagnose....men det forsvant det....fantastisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...