Gå til innhold

problemer med takluke -E36

efjeldse
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp!! :?

Takluka vi virker ikke som den skal. Den åpnes skeivt, og dette gjør at tannhjulet på motoren har blitt slitt tror jeg, hører den glipper en del....

Dette skulle jeg ha fått ordna. Fint vær for tida å kjipt å ikke kunne bruke luka.

Tips til hva jeg må kjøpe/bytte ut/justere på?

Kom gjerne også med bilder om noen har skrudd litt på luka, for jeg kom ikke noen vei sist jeg prøvde (fikk av luka, men thats it :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, kan jo sjekke om tannhjulet er helt, mitt knakk en gang. så må du justere wirene slik at de står i rett posisjon, viss ikke går den skeivt.

skal du ta ned hele dritten må du ned med taktrekket og hele taklukemekanismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

tar opp denne igjen, siden jeg aldri fikk ordna det skikkelig.

Tannhjulet på taklukemotoren er slitt sånn at det bare glipper wire'n.

Det må være mulig å kjøpe bare dette hjulet en plass?

Hva er oftest grunnen til problemene med takluka, og hvordan fikser man? Smile

Finnes det repkit som funker?

Hvordan skifter jeg wire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takluka er ikke så morro å holde på med, var ute med hele tak luke mekanismen påmin 325 e36 i fjord sommer og det ble en del banning :-P

mye som kan være galt, men se på tannhjulet på motoren/sveiva først, 2-3 skruer det så er det bare og plukke ut.

er det værre enn som så må du kanskje skifte noen løftere som er av......

ja nettopp plastikk :-P (problemet her er at el.motoren har for mye moment og gir seg ikke om noe er galt før den ødeleger noe)

fins en del DIY'er ( www.bimmerdiy.com/e36 ) på hvordan man skifter løftere uten og ut med hele mekanismen men synes selv at det er enklere om man tar den ut, litt arbeid siden tak trekket må ut men ikke vanskelig.

viktig at man er nøye når man setter inn løfterne igjen for noen deler ser identiske ut men mikoskopiske forskjeller ga meg en del bry sist :-P

sist men ikke minst, smår den godt!!!!! vet ikke hva som er best og bruke men det gjør natt og dag i forskjell. det og smøre den kan jo være ett verdig forsøk nå også før du gjør mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...