Gå til innhold

Motorvask. Hvordan gjør dere det?

Share

Anbefalte innlegg

Spyler lett med vannslangen først. Så bruker jeg svamp fra biltema. (er såpe i svampen) Etterpå så spyler jeg av. Og tørker vekk vannet. Så Sprayer jeg over med bumpershine. Tørker av det, og voila, du kan ta en pils og være stolt.

Spyl ikke på elektronik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som skal dekkes over med plastpose ... eller er det bare å gi gass med hageslangen ?

Er det eventuelt noe man må ta spesielt hensyn til når det er den gode gamle høytrykkspyleren hos Esso man må ty til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La motoren bli kald, spyl med høytrykksspyler (ikke direkte på elektronikk, ellers er det bare å peise på), bruk sterk avfetting og børste/tannbørste, spyl på nytt og vær nøye å få alt bort der man ikke kommer så lett til.

Til slutt tørk av og bruk cockpit shine på alt av plast deler og deksler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spruter på avfetting når den er kald.. Så starter jeg bilen når jeg spyler av med høytrykk, slik at vann som er kommet på steder det ikke skal kan fordampe! Så lar jeg bilen stå å gå i ca 5 min etter at jeg er ferdig å spyle. Er det en helt feil måte å gjøre det på? Har ikke hatt noen som helst problemer etter at jeg tok motorvask på den :) Har kun tatt motorvask 1 gang siden jeg kjøpte bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk til hjernen hvis du skal bruke høyttrykkspyler og hvis du har KN-filter f.eks dekker du til det og. Plastpose duger. Velg om du skal vaske mildt, da bare bruke du såpe og svamp. Skal du få vekk inngrodd skitt, bruk motorvask. Turtle Wax sin er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk til hjernen hvis du skal bruke høyttrykkspyler og hvis du har KN-filter f.eks dekker du til det og. Plastpose duger. Velg om du skal vaske mildt, da bare bruke du såpe og svamp. Skal du få vekk inngrodd skitt, bruk motorvask. Turtle Wax sin er ok.

men husk å ta av posen FØR du starter den igjen. det glemte jeg, filteret "imploderte" strupa seg sammen. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...