Hylland Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Konge at den har Navi Pro då... Synest det er kjedelig å sjå ein M3 med vanlig cd - spelar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Jo, om det er kjappe girskift som er målestokken, kan SMG sammenlignes med DSG.Mens SMG gjør girskiftet unna på 80 millisekunder, kan du dele det på ti for å få de 8 millisekundene DSG gjør det på. Dobbel-clutch er fremtiden for sekvensielle kasser. Men uansett, både SMG og DSG er kjappere enn alle mennesklige girskiftere, det er sikkert. Det er bare det med å kjøre med gassen i bunn og "trykke på en knapp" for å skifte gir jeg ikke synes er så gøy i lengden. Iallefall ikke akkurat nå. Hvordan DSG funker: http://cars.about.com/od/thingsyouneedtoknow/a/ag_howDSGworks.htm Okay, må innrømme at jeg ikke vet noe som helst om Audi's nye DSG kasse....jeg tenkte mest på BMW's SSG kasse, som jeg tror er en annen betegnelse på kassa som de kaller SMG (?) på f.eks 325 og 330 E46. Fort å rote seg bort i benevnelsene her gitt Det å ikke like å trykke på en knapp for å gire kan jeg selfølgelig forstå. Alle kan ikke like det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Men uansett, både SMG og DSG er kjappere enn alle mennesklige girskiftere, det er sikkert. Manuell er vel både kjappere fra 0 og i fart etter de testene jeg har lest. (Nå finner jeg selvsagt ikke de).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Ikke når det gjelder DSG iallefall. VW Golf V GTI gjør 0-100 på 7,2 med manuell og på 6,9 med DSG. Toppfarten er dog et par km/t lavere med DSG. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Jeg ville lett hatt manuell kasse fremfor SMG. Som de sier i Top Gear: The SMG is Rubbish" Den er sikkert fin nok på bane, men er jo en del artigere å ha full kontroll. Man kan vel ikke koble ut motor på SMG på samme måten som ved en clutch pedal? Kan man skifte opp og ned 3 gir i slengen om man vil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Ikke når det gjelder DSG iallefall. Nei, DSG vet jeg er kjappere enn manuell, men mener bestemt att SMG ikke er det, men som sagt så finner jeg ikke noen test av det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Uansett om SMG er kjappere har man en helt annen kontroll med manuell..Jeremy Clarkson ville hatt M3 med manuell, han har jo testet en del biler... Jeg har ikke prøvd SMG men ville hatt manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Jeg ville lett hatt manuell kasse fremfor SMG. Som de sier i Top Gear: The SMG is Rubbish" Den er sikkert fin nok på bane, men er jo en del artigere å ha full kontroll. Man kan vel ikke koble ut motor på SMG på samme måten som ved en clutch pedal? Kan man skifte opp og ned 3 gir i slengen om man vil? Du kan skifte flere gir. Hvis du ligger i 5., og trykker raskt to ganger etter hverandre, hopper den over 4. og rett ned til 3. gir. F. eks. Men hvis du du hadde endt opp med å treffe over sperra ved nedgiring til 3. så nekter den, og stopper i 4. Så "money shift" er ikke mulig, og det er jo genialt. Vil du i fri, så legger du girspaken til venstre. Akkurat der har man nok bedre kontroll med en pedal, det må jeg innrømme. Uten at jeg kan huske å hatt behov for å bruke fri under kjøring... Greit at du lett ville hatt en manuell kasse, smak og behag. Men er dette på grunnlag av uttalelsene i Top Gear? Nå ble Top Gear noe annet enn et rent underholdningsprogram? Det er vanskelig å komme med en objektiv uttalelse av denne kassa uten prøving over litt lengre tid. Det tok flere uker å bli noenlunde vant til den, så hva Herr Clarkson mener om den etter 5 minutters kjøring skal man ta med en stor bøtte salt. Det som er litt pussig er at de som har mest negative ting å si om den er folk som aldri har prøvd den. Mens de som har en, er så og si uten unntak knallfornøyd, og ville ikke byttet tilbake til manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveinar Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Kvelds! Er nok ikke på grunn av Clarksons uttalelser hovedsakelig jeg mener det, er uenig med han i flere ting. Bør nok prøve begge, men tror jeg ville hatt manuell på grunn av at man har muligheter med clutch osv som blir litt vanskelig med SMG. En annen ting er at med manuell kan du velge om du vil ta trege komfortable skift eller om du vil ta kjappe skift, mulig du kan det til en viss grad med SMG men da må du gjøre innstillinger for hver gang du skal skifte grad av sportslighet. Med manuell kan du kjøre komfortabelt i 5 gir, i det du ligger i f.eks 80 og skal gasse på litt rett ned i 2 og kjøre på, legge den i 5 igjen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astridflo Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Ikke kjøp denne bilen, den har vært totalskadet, sett skadebildene hos forhandler!! Han som skal selge den er en løgner til de grader!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astridflo Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Var i ferd med å kjøpe bilen da jeg fikk vite det av han jeg kjøpte den jeg har nå av. Bilen har rullet rundt, så ikke ut, og jeg fikk sterke anbefalinger om å holde meg langt unna både bilen og selgeren! Konfronterte han med fakta, han sa kun at, jaja, da var det bra jeg ikke gikk på og kjøpte den da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.Wenaas Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Herre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
astridflo Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Spre ordet sier jeg bare... Bilen ser strøken ut den, men ikke tro at selger kommer til å fortelle den egentlige historien om bilen... Makan til dust... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Bør man ikke ta kontakt med forsikringsselskap og lignende uansett ved kjøp av såpass dyre biler for å få komplett historie (evnt snakke med BMW)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Sett denne mange ganger her i byen, ser ufattelig strøken ut og flytter rimelig greit på seg! Kan ikke se at den har vert skadet jeg, og har sett den på nert hold mange ganger! Men er vel ikke det som teller om du ser det nå eller ikke.. Uansett, fin å se til, det er det ingen tvil om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå