T Y racing Skrevet Juli 9, 2007 Skrevet Juli 9, 2007 Har en e 36 m3 der clutchen tar helt inne ved gulvet,finner ikke ut av hva det er,har luftet,luftet og atter luftet uten noen bedring,i går byttet jeg clutcen,men ingen bedring. har sjekket ut dette http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/u/10.png Pressure switch?? kan det være denne som lager problemer (nr 25 på bilde) Er relativt tom for ideer nå tar i mot forslag med åpne armer,Slave og master pumpe er byttet.Er det noen justeringsmuligheter på dette?
Rogeren Skrevet Juli 9, 2007 Skrevet Juli 9, 2007 hmm... slik er min og... e30 m3 drivlinje, med ap racing clutch...
T Y racing Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Skrevet Juli 9, 2007 hmm... slik er min og... e30 m3 drivlinje, med ap racing clutch... vurderer å forlenge slave armen for å se om det hjelper,men hvis det er en trykk bryter som regulerer trykket vil det kanskje ikke hjelpe uansett.. Har forresten standard cluth..
Rogeren Skrevet Juli 9, 2007 Skrevet Juli 9, 2007 linken din virket forresten ikke. jeg har forlenget pinnen i slavesyl uten at det hjalp, bygd ut lageret osv osv... ingenting har hjulpet...
T Y racing Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Skrevet Juli 9, 2007 linken din virket forresten ikke. jeg har forlenget pinnen i slavesyl uten at det hjalp, bygd ut lageret osv osv... ingenting har hjulpet... nei,fikk ikke til den linken der. må på online ETK som står oppe i høyre hjørne og søke frem 94 mod m3 osv.. Da er det kanskje ikke noe poeng i å forlenge slave armen. da kan det kanskje være den trykk bryteren da.. må nesten være noe hydraulikk problemer da kanskje?.!
bjørn e21 Skrevet Juli 9, 2007 Skrevet Juli 9, 2007 som regel på e36 er disse slave sylindrene svert vanskelige å lufte, det som iallefall jeg pleier å gjøre er å skru slave sylinderen løs fra kassen og hold den med luftenippelen "rett opp" og luft... pleier iallefall å hjelpe.
T Y racing Skrevet Juli 9, 2007 Forfatter Skrevet Juli 9, 2007 det har jeg ikke prøvd enda,kan være verdt et forsøk.har også prøvd å bruke en oljesprute og sprøyte inn bremseveske nedenfra..
bjørn e21 Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 det er jo mulig det er hoved sylinderen som er defekt.
Hansh Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Leste en annen tråd for et par dager siden om en som hadde sliten clutch og der kom løsningen på dette problemet opp og. Prøv å søke i forumet.
shv Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Er mastersylinderen byttet? Da jeg solgte bilen kjøpte jeg ny M3 slavesylinder, informerte om at mastersylinder var fra 325, og burde byttes. Vet ikke om dette ble gjort...? Den har litt større diameter.
Gunnar Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Hadde litt styr på M5en før jeg fikk til luftingen skikkelig etter at alt hadde vært fra hverandre og alt var helt tomt for væske.. endte med trikset som bjørn e21 nevner oppi her, med å ta løs slavesylinderen.
T Y racing Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 Er mastersylinderen byttet? Da jeg solgte bilen kjøpte jeg ny M3 slavesylinder, informerte om at mastersylinder var fra 325, og burde byttes. Vet ikke om dette ble gjort...? Den har litt større diameter. byttet til m3 slavesylinder,så det skal være greit.
T Y racing Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 Hadde litt styr på M5en før jeg fikk til luftingen skikkelig etter at alt hadde vært fra hverandre og alt var helt tomt for væske.. endte med trikset som bjørn e21 nevner oppi her, med å ta løs slavesylinderen. Skal prøve det i morgen,håper det er løsningen.
T Y racing Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 En liten oppdatering: ny clutch er på plass,nå tar den omtrent mitt på,men en ting er at den fortsatt ligger på selvom pedalen er helt inne!!?? Altså den tar midt på men løser ikke ut selvom jeg trykker pedalen lenger inn.. hva i h...... er dette da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå