Gå til innhold

clutch som tar helt inne ved gulvet..Feilen er funnet!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e 36 m3 der clutchen tar helt inne ved gulvet,finner ikke ut av hva det er,har luftet,luftet og atter luftet uten noen bedring,i går byttet jeg clutcen,men ingen bedring. har sjekket ut dette

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/j/u/10.png

Pressure switch?? kan det være denne som lager problemer (nr 25 på bilde)

Er relativt tom for ideer nå :( tar i mot forslag med åpne armer,Slave og master pumpe er byttet.Er det noen justeringsmuligheter på dette?

Skrevet
hmm... slik er min og... e30 m3 drivlinje, med ap racing clutch...

vurderer å forlenge slave armen for å se om det hjelper,men hvis det er en trykk bryter som regulerer trykket vil det kanskje ikke hjelpe uansett..

Har forresten standard cluth..

Skrevet

linken din virket forresten ikke. jeg har forlenget pinnen i slavesyl uten at det hjalp, bygd ut lageret osv osv... ingenting har hjulpet...

Skrevet
linken din virket forresten ikke. jeg har forlenget pinnen i slavesyl uten at det hjalp, bygd ut lageret osv osv... ingenting har hjulpet...

nei,fikk ikke til den linken der. må på online ETK som står oppe i høyre hjørne og søke frem 94 mod m3 osv.. Da er det kanskje ikke noe poeng i å forlenge slave armen. da kan det kanskje være den trykk bryteren da..

må nesten være noe hydraulikk problemer da kanskje?.! :?

Skrevet

som regel på e36 er disse slave sylindrene svert vanskelige å lufte, det som iallefall jeg pleier å gjøre er å skru slave sylinderen løs fra kassen og hold den med luftenippelen "rett opp" og luft... pleier iallefall å hjelpe.

Skrevet

Leste en annen tråd for et par dager siden om en som hadde sliten clutch og der kom løsningen på dette problemet opp og. Prøv å søke i forumet.

Skrevet

Er mastersylinderen byttet? Da jeg solgte bilen kjøpte jeg ny M3 slavesylinder, informerte om at mastersylinder var fra 325, og burde byttes. Vet ikke om dette ble gjort...? Den har litt større diameter.

Skrevet

Hadde litt styr på M5en før jeg fikk til luftingen skikkelig etter at alt hadde vært fra hverandre og alt var helt tomt for væske.. endte med trikset som bjørn e21 nevner oppi her, med å ta løs slavesylinderen.

Skrevet
Er mastersylinderen byttet? Da jeg solgte bilen kjøpte jeg ny M3 slavesylinder, informerte om at mastersylinder var fra 325, og burde byttes. Vet ikke om dette ble gjort...? Den har litt større diameter.

byttet til m3 slavesylinder,så det skal være greit. :)

Skrevet
Hadde litt styr på M5en før jeg fikk til luftingen skikkelig etter at alt hadde vært fra hverandre og alt var helt tomt for væske.. endte med trikset som bjørn e21 nevner oppi her, med å ta løs slavesylinderen.

Skal prøve det i morgen,håper det er løsningen.

Skrevet

En liten oppdatering: ny clutch er på plass,nå tar den omtrent mitt på,men en ting er at den fortsatt ligger på selvom pedalen er helt inne!!?? Altså den tar midt på men løser ikke ut selvom jeg trykker pedalen lenger inn.. hva i h...... er dette da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...