Svennis Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Hei Merker vibrasjoner i ratt når jeg kjører mellom 80 og 90 km. Og tenker da at det kan være ubalanse i dekk. Men det merklige er at noen ganger er vibrasjonene sterkere og andre ganger ikke merkbare. Kjenner dette spesielt når bilen er kald, da vibrerer det mye. Har jeg ligget i 90-100 over lang tid, så legger jeg meg ned i 80, er ofte vibrasjonene borte. Hva kan dette være? Siden vibrasjonene kommer og går? Er det dekk som er ubalanserte, og underlaget som bestemmer hvor mye vibrasjoner som gjengis? Skal sies at det er billig dekk på felgene Tyfoon sucessor...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 har samme problemet selv.. alt er byttet. felger/dekk, foringer, hjullager, dempere, kuler. Begynner å lure på mellomaksling... lager/oppheng.. men merkelig det blir risting i rattet av dette. Synes oxo girkassefestet virker slakkt, men usikker.. har ihverfall kjøpt inn festene der og. Jævlig irriterende ettersom dette er farten som ofte blir holdt i norge. Over hundre og under 80 er den en drøm å kjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennis Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 Synes det er rart selv, da jeg har hatt den til full kontroll hos Tronrud bil før jeg kjøpte den, så dersom noe var løst, burde de ha sett det. Men har bruktbilgaranti på den da, så om noe er galt, så dekkes det nok der. Men tenkte jeg kanskje skulle prøve å avbalansere dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennis Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2007 bump noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 bumpnoen som vet hva som kan være galt? Jeg hadde irriterende vibrasjoner i samme hastighetsintervallet. Ødela hele kjøregleden. Prøvde mye rart(bl.a. flere avbalanseringer av dekk og hjulstillingskontroller)og brukte tusenvis av kroner, innen jeg bestillte time på Bavaria for om mulig få en diagnose der. Etter en 10 minutters kjøretur, dro mekanikeren håndbremsen opp mens vi var i fart, og da dukket altså den samme vibrasjonen opp også i andre fartsområder. Det viste seg at det var håndbremsemekanismen som skapte vibrasjonen. Denne skiftet jeg selv, og var kvitt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 e39 er jo kjent for og ha kast i skivene fremme også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dejavu Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 e39 er jo kjent for og ha kast i skivene fremme også. da blir det vel mest merkbare vibrasjoner ved nedbremsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arax Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 bumpnoen som vet hva som kan være galt? Jeg hadde irriterende vibrasjoner i samme hastighetsintervallet. Ødela hele kjøregleden. Prøvde mye rart(bl.a. flere avbalanseringer av dekk og hjulstillingskontroller)og brukte tusenvis av kroner, innen jeg bestillte time på Bavaria for om mulig få en diagnose der. Etter en 10 minutters kjøretur, dro mekanikeren håndbremsen opp mens vi var i fart, og da dukket altså den samme vibrasjonen opp også i andre fartsområder. Det viste seg at det var håndbremsemekanismen som skapte vibrasjonen. Denne skiftet jeg selv, og var kvitt problemet. Det har hvert noe rart med håndbrekket midt, det er slakt og vet jeg må stramme det, men akkurat det du sier der er noe jeg tror gjelder på bilen jeg har nå, det kan vibrere svakt under kjøring i 60-80km/t, skal ta bilen ut en tur og prøve på dette med brekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Har samme vibrasjonene i min bil ógså, kun når den er kald... Har sjekka bremser, drivverk, understell, hjul....ALT er som det skal. Hadde samme problemet med 528'en.. Fant aldri ut hva det var.. Virker som et standard problem på e39..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Det kan kanskje komme av ørlite høydekast i et hjul. Man kan få null på avbalanseringsmaskinen men høydekastet vil alltid være der og skape vibrasjoner ved visse hastigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svennis Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2007 Kjenner ikke noe i selve bilen, men kun i rattet. Kjennes som ubalanse, men siden det noen ganger ikke er merkbart og andre ganger veldig merkbart, synes jeg det er merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klebefix Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Har samme problem,mest når bilen er kald.Det er en E36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 13, 2007 Share Skrevet Juli 13, 2007 ang dere som synes det rister bare når bilene er kalde.. hvis dere f.eks. har yokohama dekk så må disse kjøres varme før de er runde.. mulig flere dekktyper er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 13, 2007 Share Skrevet Juli 13, 2007 bumpnoen som vet hva som kan være galt? Jeg hadde irriterende vibrasjoner i samme hastighetsintervallet. Ødela hele kjøregleden. Prøvde mye rart(bl.a. flere avbalanseringer av dekk og hjulstillingskontroller)og brukte tusenvis av kroner, innen jeg bestillte time på Bavaria for om mulig få en diagnose der. Etter en 10 minutters kjøretur, dro mekanikeren håndbremsen opp mens vi var i fart, og da dukket altså den samme vibrasjonen opp også i andre fartsområder. Det viste seg at det var håndbremsemekanismen som skapte vibrasjonen. Denne skiftet jeg selv, og var kvitt problemet. var håndbrekket slitt? mitt er såpass dårlig at den ikke står på det i bakke.. men bruker det jo nesten aldri. Har sett på skoa men de ser ikke noe veldig slitne ut. Skal prøve ut neste gang jeg kjører... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xsivke Skrevet August 5, 2007 Share Skrevet August 5, 2007 Har brukt noen tusen selv på dette ...uten at dette probl er løst. Skal ha bilen inn på Autozentrum om noen dager og lover å skrive en bibel om dette når problemet er borte! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=56202&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå