bad_ip Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Skal skifte olje nå før avreise til rudskogen Har litt over 1 1\2 liter igjen fra forrige skift... er vel 6 liter som skal på. Det jeg lurer på da er om det holder å kjøpe en 4 liters kanne til ? Og er det nødvendig å skifte filter når jeg gjorde sist? 10.000km siden
Odlaen Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 olje å filterskift hver 10'000km liker jeg å kalle det hvertfall. Du kan jo kjøpe en 1l. kagge utenom?
bad_ip Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Skrevet Juli 10, 2007 joda kan selfølgelig kjøpe 1 liter ekstra. Men tenkte kanskje ikke den siste halvliteren var nødvendig.. og då hadde det vært penger spart
Inline six Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Skal skifte olje nå før avreise til rudskogen Har litt over 1 1\2 liter igjen fra forrige skift... er vel 6 liter som skal på. Det jeg lurer på da er om det holder å kjøpe en 4 liters kanne til ? Og er det nødvendig å skifte filter når jeg gjorde sist? 10.000km siden Du skal BESTANDIG skifte oljefilteret ved et oljeskift. De som sier noe annet lever i fortia. Dagens oljer har meget gode rensende egenskaper, og hvis det gamle filteret sitter i etter et oljeskift vil mye av den gamle dritten i filteret løsne og pumpes ut i motoren igjen Filteret er jo dessuten ganske billig og enkelt å skifte
skjarnli Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Når man først skal gjøre noe bør man vel gjøre det ordentelig. Filter og olje, riktig mengde olje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå