HMW Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Var på vei nordover på e6 i kveld.. like over gardermoen.. hvor det går ut til 2 felt igjen.. lå jeg bak en lastebil. La ned ett gir og klemte til. Der ligger det en kjetting tvers over veien!!!! Er det mulig. så ikke ut som lastebilkjetting hell for den var tykk! Jeg lukket bare øynene.. dem smalt.. stoppet på neste stasjon. Ene felgen ser jeg er litt bøyd og selvsagt masse dype hakk og sår.. Altfor dyre felger til at jeg noen gang gidder å kjøpe nye, noen som kjenner til noe i oslo ell gjøvik området som er ORDENTLIG flinke? For vi vet jo hvordan E39 og felger er.. det rister!!!!! Håpe bare de andre er hele. Skal balansere i morgen tidlig 0700. Jeg takker bare for at den ikke hang seg inni felgen og låste hjulet.. da ville jeg nok ikke kunne skrevet dette på noen uker.. (if ever) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Bruk søk funksjonen så finner du mange tråder om dette... Her er noen svar ifra andre tråder: Felgteknikk i Fredrikstad... http://www.ont-as.no/felgteknikk.htm Felgretting i Sarpsborg, http://www.felgretting.no Oslo-område: Sunnås Hjulservice på Bjerke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 tnx... bare utrolig deppa... la den stå i garasjen og hell kjøpe hest og vogn.. med tre- eiker... nå har jeg prøvd å få fjernet risting i bilen i over en måned og nå er det tredoblet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 risting i selve bilen eller bare i rattet? hvilke deler har du skiftet osv for å prøve å bli kvitt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 Skjønner deg veldig godt, kondolerer.... Men som du sier, det var flaks at den ikke gjorde mer skade enn felgen.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2007 risting i selve bilen eller bare i rattet? hvilke deler har du skiftet osv for å prøve å bli kvitt det? rister i rattet men er litt i bilen oxo. mellom 80 og 100 jeg merker det best. Ikke noe spesiellt ved pådrag. Men føler det er mer i svinger i disse hastighetene. Har byttet foringer foran (kulene er bra), hjullager, foringer bak, (hadde) nye dekk og felger.. nye skiver og klosser. Tenker fremover å se over aksling og hvis det er en hjelpearm på styringa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 10, 2007 Share Skrevet Juli 10, 2007 risting i selve bilen eller bare i rattet? hvilke deler har du skiftet osv for å prøve å bli kvitt det? rister i rattet men er litt i bilen oxo. mellom 80 og 100 jeg merker det best. Ikke noe spesiellt ved pådrag. Men føler det er mer i svinger i disse hastighetene. Har byttet foringer foran (kulene er bra), hjullager, foringer bak, (hadde) nye dekk og felger.. nye skiver og klosser. Tenker fremover å se over aksling og hvis det er en hjelpearm på styringa... Dumt spm, men har du senter-ringer..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet Juli 11, 2007 Share Skrevet Juli 11, 2007 Kjørte forbi der i dag tidlig og holdt nesten på å kjøre på en person som gikk midt i veien for å hente en bunt med kjetting som lå midt i veien. Synderen? Bor forresten også på Skreia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 hmmm... mulig.. burde nesten tatt han med døra isåfall. Jeg ringte jo både politi og veivesenet og de skulle fjerne den... hmm... uansett.. det hører med til historien : Jeg reiste til Oslo dagen etter og satt på fire nye 19 TSW felger, for å så reise til Falkenberg en time syd for Gøteborg for å så kjøre videre til køben og ta båten opp igjen. Like før Gøteborg begynte bil å riste noe voldsomt... (hehe...) så jeg stoppet og fikk se at begge forhjula var helt tomme for luft. Fylte begge og kjørte utpå igjen. Ristinga var enda værre. Venstre dekket hadde fått store fine bølger her og der. Måtte bare kjøre videre ettersom gutta på hoggeren der jeg skulle hente motor til varebilen stod å venta på meg. Han hadde selvsagt ingen BMW 18" eller større hjul så der stod jeg.. med et reservehjul som absolutt ikke ville gått på pga store bremser foran.. og en fergetur til 3 lapper som jeg hadde betalt.. Det regnet som faen og jeg begynte å bli greit oppgitt... måtte jo prøve noe så satte på reservehjulet bak.. og 9,5" breie felge med 275 dekk foran. DET GIKK.. utrolig nok. subba ikke engang! Feide så ned til danmark. Hadde litt skum i høyre hjulet så det ikke skulle lekke.. oxo.. var alt bare bra. Fikk 2 nye felger og 4 nye dekk gratis.. Moralen er da... aldri så jævlig kjipt at det ikke er godt for noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Juli 15, 2007 Share Skrevet Juli 15, 2007 prøv dekksjekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå