Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei

Eg lurer på om noen har våre borti problemer med olje lekasje fra motoren, det leker bare når motoren er varm?!

Så er det en annen ting eg lurer på, det er når jeg skal sette den i 2Gir (automat) så er den utrolig treig å få inn i gir å enda treigere å få ut, må virkeli bruke muskler!

:lol:

Håper på svar, er ikkje så kjekt å kjøyre rundt med olje lekasje, å få kjeft av svigers etter eit besøk med døtra :lol: hehe

Skrevet

Hei, har en 530 e34 med v8. Den svettet olje, og fikk bytta topp-pakning på den. Men etter det begynte den og lekke olje igjen. fikk sjekka opp det og det visste seg at det var de oljefylte motorfestene som var sprukket. Det er ett par deciliter olje i disse systemene, så det lager noen flekker i det det drypper ut. kan se ut som en liten oljelekasje. Veit du om toppakningen er tett?

Skrevet

Til spørsmålet om vansker med å sette i 2 gir har jeg vært borti at wire til girmekanisme har blitt bøyd der den kommer ut av strømpen...

Dette gir lignende symptomer som du beskriver.

Skrevet

Pleier å lekke fra ventildekselpakninger, husk det er indre og ytre. De indre lekker ned på tennpluggene og kan lage overslag, så greit å bytte alle fire. Ta samtidig med tetningene til boltene ettersom disse er like kjipe. Litt trangt å bytte, men går jo greit.

Utenom det så har også bakre sim ring på motor en artig tendens til å lekke.. det er jo selvsagt mer omfattende. Min lekker.. mer og mer... (venter på bukk hjemme)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...