BMW528iA Skrevet Juli 11, 2007 Skrevet Juli 11, 2007 Skal prøve å forklare så godt som mulig.. Kjørte på motorveien i går, og merket at bilen begynte å spore markant. Måtte tviholde på rattet for å holde stø kurs. Så etter 5 min begynte det å riste i rattet og det kjentes ut som om venstre framdekk var punkert/lite luft i. Sjekket trykket, men det er normalt. Er 2,5 bar i alle dekk.. Problemet kom helt plutselig. Har kjørt den strekningen nå i snart 3 måneder, og har aldri merket noe sporing. Men fra i går av sporer det MYE. Slitsomt å kjøre med. Hva kan dette være? Jeg har ikke nok greie på bil til å forstå hvor feilen kan ligge. Takker for svar. Er en e39 528 97 mod om det har noe å si.
todleif Skrevet Juli 11, 2007 Skrevet Juli 11, 2007 Eg har ikkje so mykje greie på det, men sia ingen har svart, får eg begynna! -lause hjulbolter? -vektene på eine felgen har løsna? -foring ol har tatt kvelden?
Tweety bimma Skrevet Juli 11, 2007 Skrevet Juli 11, 2007 Eg har ikkje so mykje greie på det, men sia ingen har svart, får eg begynna!-lause hjulbolter? -vektene på eine felgen har løsna? -foring ol har tatt kvelden? - løse hjulbolter ville vel bare fremkalt dunking/skjelving - At et lodd har falt av ville det bare begynt å riste - Tror heller på no foringer eller lingnende
Svennis Skrevet Juli 11, 2007 Skrevet Juli 11, 2007 Er bilen skjev nå? Kan være foring, eller så har en fjær knekt??
mowz Skrevet Juli 11, 2007 Skrevet Juli 11, 2007 Det hender at sånt skjer hvis du treffer akkuratt riktig på noen steder på veien, men sporer bilen hele tia da?
BMW528iA Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Skrevet Juli 12, 2007 Ingen av dere traff Fikk en bekjent mekaniker til å se på bilen, og det ble konstantert at indre endeledd til styringen hadde sett sine bedre dager. Faktisk var det i så dårlig stand at det var farlig å kjøre med. Hjulet kunne bevege seg fritt ganske mye. Men nå er nytt kjøpt inn og det skal byttes i dag. Hjulene står også i pissevinkel, så det blir 4 hjulskontroll neste uke
mowz Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Bra du fant ut av det da, men 4 hjulskontroll er dyrt....
BMW528iA Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Skrevet Juli 12, 2007 Trodde det lå på mellom 1000-1500kr Ble foresten en HELT annen bil nå. Den svinger slik den skal og sporer ikke Edit: Leif..
xibriz Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Bra du fant ut av det da, men 4 hjulskontroll er dyrt.... 1400,- er da ikke så dyrt
mowz Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 Ikke dyrt for en kontroll nei, penger så det holder du da regner jeg med...
Arax Skrevet Juli 12, 2007 Skrevet Juli 12, 2007 1400kr er ikke dyrt med tanke på at vis du har for spissvinkel kan du kjøre i stykker 4 nye sommerdekk i løpet av en sommer, eller raskere vis du kjører mye og ikke minst at du får et mye bedre veigrep etter kontrollen når eventuelle feil er rettet på..
mowz Skrevet Juli 13, 2007 Skrevet Juli 13, 2007 1400kr er 1400kr. Men må man så må man, har måttet gjøre det selv jeg for å få godkjent senkesett i vognkortet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå