Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en DIY på skifte av bremseklosser og bremsebelegg på E36? Gjerne med bilder. Har lyst til å lære meg å gjøre denne jobben selv. Fint om noen har noen linker.

Skrevet

er egentlig bare og skru av hjula. løsne to skruer på baksiden av calipperen bak de to plast lokka. er 7mm umbraco om jeg ikke tar feil. så tar du en sru trekker og bikker løs calipperen. så banker/drar du løs bellegget. så smører du på litt copper pasta i spora der bremsene satt dytter inn de nye klossene. så må du ha en litt stor tang til og klemme inn bremse stempelet også er det bare og skru sammen igjen. er gjort på en halv time ca også sparer du deg rundt 500/1000 kr i verksted penger. bare og sende meg pm om noe skulle være vankelig eller du kan ringe på 94881662 Bjørn thomas heter jeg.

Skrevet

bør og bestille deg ny belegg vasler hvis det er dert på bilen.. er bare og klipse på bremseklossene og sette i den kontakta der den gamle sto

Skrevet

og hvis du i tilleg skal bytte skiver må du etter du har tatt av deg jeg beskrev ovenfor. og skru av den "ramma"klossene sitter i 17mm to stykk og sku ut den stjerne skrua på fremsiden av skiva om jeg ikke husker feil. så bare banke av skiva og sette på ny og sette sammen. kan gjerne ta litt copper pasta på navet før du setter på skive så er det lettere neste gang

Skrevet

Noe annet nyttig som også er greit å ha forhånd (har jeg hørt) er ny sensor.

Jeg kjøpte nye foran og bak. men begge fikk jeg av uten å ødlegge.

verste var når jeg tok den nye på foran funket den ikke.

så kjørt rundt med bremse belegg lyst på nå i flere uker.

Å nå finner jeg ikke igjen den gamle heller. Men er du forsiktig klarer du fint å ta av gamle ..

Nb: regner med du har sensor foran på din 316 men få det bekrefet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...