Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk motorstopp en dag i forrige uke da jeg var ute og kjørte med bilen. Jeg lå i rundt 70-80 på en rett strekning da jeg merket at turtallet sank, og at bilen ikke reagerte da jeg gasset. Jeg hadde stereoen på, så jeg hørte ikke noe spesielt, men merket heller ingenting annet med bilens oppførsel enn at den plutselig koblet seg ut på en eller annen måte.

Jeg la merke til at lysene på batteriet og oljen kom på, men alt det elektriske fungerte videre. Jeg fikk tauet vekk bilen, og jeg prøvde å starte den i 4-giret, men den reagerte ikke på det. Nå står bilen parkert, og jeg får ikke start på den når jeg vrir om tenningen, men det høres ikke ut til at det er starteren som er gåen, for den virker som den pleier, bare at motoren ikke tar tak. Er det noen som har opplevd det samme, eller vet hva som er problemet, og eventuelt hva som må gjøres, så er jeg evig takknemmelig for svar:)

Er det noen som vet om et verksted/person som reparerer rimelig på BMW i Bergensområdet?

Skrevet

Hva slags årsmodell er denne bilen?

Går motoren veldig lett rundt på starteren?

Dette høres ut som bensin/tenningskutt. Sjekk om bensinpumpa pumper og om det er gnist på pluggene.

Og til slutt, hvis du har M40 motor (91-92 modell ihvertfall) så er mitt første spørsmål: Når skifta du sist reg reim?

Skrevet

Jeg ble skikkelig lurt da det der skjedde med min bil. Omtrent samme historien, bilen stoppa under kjøring. Var rett og slett regulatoren som ar utslitt og bilen ble tom for strøm under kjøring, uten at ladelampa kom på før den begynte å fuske. Drar den rundt på starteren eller står bare releet og slår når du prøver å starte igjen?

Skrevet

Om batteriet er tomt er jo verdens simpleste sak å måle med et multimeter :)

Da vil også all elektronikken dø ut (f.eks vifte) da du prøver å starte (vri om nøkkelen). Og han sier jo at elektronikken funker.

Skrevet
Om batteriet er tomt er jo verdens simpleste sak å måle med et multimeter :)

Da vil også all elektronikken dø ut (f.eks vifte) da du prøver å starte (vri om nøkkelen). Og han sier jo at elektronikken funker.

Alt det elektriske fungerte på min 8) Derfor jeg ble lurt... Absolutt alt var normalt bortsett fra at bilen begynte å fuske for så å stoppe. Fant feilen ved en tilfeldighet, da jeg hadde prøvd å starte så lenge at startreleet sto bare å slo i stedet for å kople inn starteren. Kopla på startkabler fra en annen bil og vips.... Om du måler batteriet spiller liten rolle. En måling på 13,2 v eller 12,4 sier deg ikke spes mye.

Ps, hei jeg heter Robin og er bilmekaniker/tekniker

Skrevet
Og til slutt, hvis du har M40 motor (91-92 modell ihvertfall) så er mitt første spørsmål: Når skifta du sist reg reim?

Takker alle for svar. :)

Jeg har vært litt opptatt i det siste, så jeg har ikke hatt mye tid til blien, men nå har jeg sett på den sammen med en mekaniker. Men det er lenge siden han har jobbet med biler, og aldri med BMW, så han kunne ikke si noe helt sikkert.

Men vi fikk sjekket at rotoren ikke går rundt, og at det dermed må være reg. reimen som er gåen. Som quoten presiserer så er det en M40 motor i en 93-modell. Jeg kjøpte bilen i oktober, så jeg vet ikke når den sist var skiftet.

Om det er reg. reimen som er røket, blir det skade på ventilene av dette på denne modellen, eller er det bare å få sikftet reimen? noen som vet hva dette koster(med/uten arbeid)?

Skrevet

Ta av bensinslangen ved filteret og kil litt med tenningen, hvis det ikke kommer bensin, er det nok pumpa (Hvis du har god hørsel,vil du/medhjelper høre om pumpa starter når du vrir på tenninga).

Ellers får du skaffe deg ei Haynes bok og feilsjekke videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...