Gå til innhold

Prosjekt e30 - Teknisk kontroll?!?:(


Pilsen
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tviler på 190-200 reelle hester, men det kjem helt ann på oppsette!!

Men det vil bli stor merkbar forskjell på turtallsregistre og et helt anna drag enn 2,5 motor`n!

Blir nok en morsom bil å kjøre med den motor`n da du får et mye bedre bunndrag :)

Lykke til vidre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilken topp endte du med og bruke?har du høvla av blokka litt? hvis ikke har du mest sansynlig komp som er egnet for turbo.

det er også forskjeld på eta motorene. på noen passer 2,5l toppen og på noen passer 2,3l toppen.

men hvis du bruker litt tid og søker på bmwccn også så finner du mye info ang 2,7l.

jeg skal nå bygge en 2,6l og den bør ende på 220 gode hk.

har hatt en av disse før og den var det 219,7 hk i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da får jeg komme med en litt større oppdatering.. Synet som møtte meg i går var da bil uten topp deksel og innsug, og en knekt vippearm..

n609186291_198786_3643.jpg

Med andre ord begynte jeg å demontere motoren. Jeg var søndag kveld og hentet meg en komplett topp på Geilo som igrunn ikke så ut;) Etter en skikkelig runde med delevaskern og steamern så den slik ut:

n609186291_198787_3856.jpg

Videre demonterte jeg litt mer på motoren mens far til han jeg står hos kommenterer det att de nedre reimhjulet ikke ser ut helt som det skal, jaja tenker vi og demonterer resten for å få det av og eventuelt bytte det! Her er synet som møter meg:

n609186291_198788_4028.jpg

Man kan vel si det slik at det er flaks at vi ikke har kjørt spesielt mye mer med denna motoren, reima var heldigvis like hel etter en nøyere sjekk..

her har dere bilde av "nye" toppen montert:

n609186291_198807_4228.jpg

Grenrøret på, noen som vet hvem som har produsert grenrøret? kanskje venskelig å se det på bildene men.. Er i hvertfall HELVETTES trangt å få det på uten å omtrent gjekke motor av motorfestet på ene siden;):

n609186291_198790_4371.jpg

og tilslutt innsuget på, fikk montert resten av motoren i går og startet den opp, men klokka ble så langt på natt og trøttheten tok overhånd. glemte rett og slett å ta flere bilder.. Små justeringer igjen nå regner jeg med, bilen lugger litt ved pådrag virker det som.

n609186291_198789_4199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, vi får tro det blir bra etterhvert. Sliter med å få bilen til å gå som den skal. Har prøvd å bytte:

Hjerne, luftmengde måler, tomgangsregulator, begge følere på girkassa, plugger, coil, fordeler lokk, rotor, gass spjeld, bensinpumpe, bensinpumpe relee, å har snart gått tom for ideer:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...