Gå til innhold

Prosjekt e30 - Teknisk kontroll?!?:(


Pilsen
 Share

Anbefalte innlegg

heisann..

Var i går kveld å henter min aller første Bmw, og tenkte derfor jeg kunne lage meg en prosjekt tråd hvor jeg kan legge ut litt informasjon om hva jeg tenker å gjøre med bilen, og for å ha en plass å spørre etter ting jeg lurer på;)

Mange av dere har sikkert sett bilen før, da den har ligget til salgs på forumet her en stund. Var i hvertfall på en "liten" tur til bømlo i går, med pajero og biltralle.

Å med meg hjem hadde jeg denne, en 84. modell 323i med koni dempere, 40mm senkesett, 17" felger, med styling av noe slag? M-tech?;)

n609186291_166919_3299.jpg

n609186291_166920_3463.jpg

Planene i første omgang er å få ut den havarerte 323i motoren + girkassa som sitter der, og få lempa nedi en 2,7l motor med kasse. Det følger med grenrør og komplett 2,5" eksos anlegg til motoren.

Der etter er det å få montert alt småtteri som er demontert på bilen. Jeg vil også bytte ut det SLIIITNE intriøret med dørsider i svart skinn, baksete i svart stoff, og noen svarte sportstoler av pr dags dato ukjent fabrikat.

Kommer til å legge inn fler bilder ettersom jeg får tatt dem;)

Kim;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, har sitti å titta litt på gs bildeler og mye snacks der, men i førsteomgang må jeg få bilen kjørbar;) samt montering av noe stereo. Rutene skal også tones opp igjen på nytt, da helt fram.

Noen som har enten ett hvitt eller svart blinklys til fangeren min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en 2.7 liter;) Jepp, synes bilen er fin jeg. Men har ett raskt spørsmål.. Hvor er det orginalt plasert høytalere i denne bilen? og hvilken dimmensjoner er det som blir brukt?

Nei det er bare montert høytaler framme i kick panelene på E30, men det er så småe høytalere du får inn der att det er ikke noe vits i å sette inn i det orginale, for da må du sette de bak kickpanelene.

Men jeg gjorde det slik framme: (Ser kickpanelene oppi høyre hjørne der)

Nr.1.JPG

Så kan du jo sjære ut noen hull i ståle bake i hatthylla for å få inn 6,5" f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne var fin. ta vare på bilen og bygge den skikkelig oppigjen, da blir den skikkelig konge. forran i kick panelet er det plass til 5`1/4 tom. bak bygger du en hattehylle så du får plass til 6x9 uten og kappe i stålet. kapping i hattehylle stålet og stålveggen bak seteryggen er ikke bra. har hatt 2 e30 som har seget sammen så mye at bakruta har sprekt/explodert av dette.

lykke til med bilen

vil følge prosjekt tråden din for dette kan bli skikkelig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSL: tenker jeg bygger om kick panelet framme så jeg får inn 6,5" komp sett der, og gjerne prøve å få vinkla det litt oppover;)

Hattehylla er allerede bygd ny, og ser ikke ut som om det er ødelagt for mye i stålet bak der, kan eventuelt sveise i noen avstivninger der om dette ser ut som om det trengs.

Første prioritet er å få i den andre motoren og girkassa, samt grenrør og 2,5" sportseksos;) så får vi se hva som skjer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er transplantasjonen begynt, alle kjøleslanger, samt komplett ledningsnett med hjerne er nå ute av bilen..;)

får se om jeg ikke får gjort litt mer i dag, men nå skulle vi visst til svigermor en tur;) soo.. Bilder kommer senere i dag, om det er intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikkert enda, men regner med toppen skal av etterpå, for driver å skal til å se på om det blir høyere komp i 2,7l om jeg bruker toppen fra 2,3 l..

Men kan legge ut litt informasjon om hva som er galt med motoren etter hvert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...