viper Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 190-200? kjenner smaken av øl i munnen jeg altså fått slipesett enda?
Pilsen Skrevet Juli 20, 2007 Forfatter Skrevet Juli 20, 2007 burde vel klare det? reelle hester.. Øl smaken blir nok rett;)
viper Skrevet Juli 20, 2007 Skrevet Juli 20, 2007 hehe, da blir det 2*sixpack på meg:) men får du slipesett i morra a? bare det som gjenstår? vi skal sååå ta en tur på renseannlegget med bimmern din:)
Pitstop Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 tviler på 190-200 reelle hester, men det kjem helt ann på oppsette!! Men det vil bli stor merkbar forskjell på turtallsregistre og et helt anna drag enn 2,5 motor`n! Blir nok en morsom bil å kjøre med den motor`n da du får et mye bedre bunndrag Lykke til vidre
Pilsen Skrevet Juli 21, 2007 Forfatter Skrevet Juli 21, 2007 Pitstop: Nei, altså jeg aner ikke HK antallet, derfor jeg spør! ikke sant.. Men har på følelsen av att 2,7'en ikke blir like kvass som 2,5l? er dette bare noe jeg tror??
Pitstop Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 litt vanskelig å sei gitt....men de erfaringer jeg har hatt med 2,7 motorer er at de begynner å dra på mindre turtall, og drar mere likt over hele registre istede for å få en eksplosjon på 3500 o/min sånn som 2,5`n gjør
Pilsen Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Skrevet Juli 28, 2007 Har nå fått i motor og girkasse, grenrør og ledningsnett, har fått kjørt bilen litt med små og store problemer.. Større update kommer.. Noen bilder.. Motor og kasse ute: Nye motor og kasse på plass:
TSL Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 vilken topp endte du med og bruke?har du høvla av blokka litt? hvis ikke har du mest sansynlig komp som er egnet for turbo. det er også forskjeld på eta motorene. på noen passer 2,5l toppen og på noen passer 2,3l toppen. men hvis du bruker litt tid og søker på bmwccn også så finner du mye info ang 2,7l. jeg skal nå bygge en 2,6l og den bør ende på 220 gode hk. har hatt en av disse før og den var det 219,7 hk i
Pilsen Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Skrevet Juli 29, 2007 Hei, endte med å bruke 2,5l toppen, så da har jeg nok en komp som egner seg bra for turbo, gidder ikke høvle av blokka litt, da pustehjelp er noe jeg har planer om etter hvert;)
Pilsen Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Skrevet Juli 31, 2007 Huff, da får jeg komme med en litt større oppdatering.. Synet som møtte meg i går var da bil uten topp deksel og innsug, og en knekt vippearm.. Med andre ord begynte jeg å demontere motoren. Jeg var søndag kveld og hentet meg en komplett topp på Geilo som igrunn ikke så ut;) Etter en skikkelig runde med delevaskern og steamern så den slik ut: Videre demonterte jeg litt mer på motoren mens far til han jeg står hos kommenterer det att de nedre reimhjulet ikke ser ut helt som det skal, jaja tenker vi og demonterer resten for å få det av og eventuelt bytte det! Her er synet som møter meg: Man kan vel si det slik at det er flaks at vi ikke har kjørt spesielt mye mer med denna motoren, reima var heldigvis like hel etter en nøyere sjekk.. her har dere bilde av "nye" toppen montert: Grenrøret på, noen som vet hvem som har produsert grenrøret? kanskje venskelig å se det på bildene men.. Er i hvertfall HELVETTES trangt å få det på uten å omtrent gjekke motor av motorfestet på ene siden;): og tilslutt innsuget på, fikk montert resten av motoren i går og startet den opp, men klokka ble så langt på natt og trøttheten tok overhånd. glemte rett og slett å ta flere bilder.. Små justeringer igjen nå regner jeg med, bilen lugger litt ved pådrag virker det som.
martsimo Skrevet August 1, 2007 Skrevet August 1, 2007 rart å se denne bilen her.. Kjenner de to siste eiere på denne, håper du får den bra igjen, for det er en rå bil med kul farge..
Pilsen Skrevet August 1, 2007 Forfatter Skrevet August 1, 2007 Hehe, ja, vi får tro det blir bra etterhvert. Sliter med å få bilen til å gå som den skal. Har prøvd å bytte: Hjerne, luftmengde måler, tomgangsregulator, begge følere på girkassa, plugger, coil, fordeler lokk, rotor, gass spjeld, bensinpumpe, bensinpumpe relee, å har snart gått tom for ideer:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå