Gå til innhold

bytte hjullager å casterstag, selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey folkens jeg må bytte hjullager bak å casterstaget forran,

jeg har null peiling, så er noe mulihet for at jeg kan klare det selv?:P

bare spør så jeg slipper å ødelegge det som er igjen :P

det er en 524td 91

takker for svar:D

Skrevet
Kjøp deg en Haynes bok og prøv dersom du ikke har peiling på det. Lærer av og gjøre feil også :)

kan jo prøve, men har ikke allverdens tid på meg:) å viss det er vanskelig og/eller man trenger litt mer spessielt verktøy så er det fint å vite ;)

Skrevet
Kjøp deg en Haynes bok og prøv dersom du ikke har peiling på det. Lærer av og gjøre feil også :)

kan jo prøve, men har ikke allverdens tid på meg:) å viss det er vanskelig og/eller man trenger litt mer spessielt verktøy så er det fint å vite ;)

Du må sannsynligvis ha en endeleddsavdrager eller kuleboltgaffel for å få av endeleddet.

Skrevet
Er det endeledd du mener med casterstag? Dersom du skal skifte ytre endeledd slår til skruen på leddet med en stor hammer så kommer den så fint så

vet ikke hva som menes, på tilstandsrapporten sto det at det var slakke i casterstag på venstre side, så har da kjøpt nytt casterstag med ny foring :)

Skrevet

d er e34?? d er snakk om? så er d caster stag, men vist du har stage å foringa laus så må denne preses i staget! du kan bruke skrustikke, men presse er best!

Skrevet
Er det endeledd du mener med casterstag? Dersom du skal skifte ytre endeledd slår til skruen på leddet med en stor hammer så kommer den så fint så

Litt dårlig forklart kanskje. I ene enden på casterstaget er det et kuleledd, og det var dette jeg mente når jeg skrev endeledd. Dette kan sitte godt fast i navet, og det er ikke alltid det holder å banke litt med en hammer. Dessuten kan det være vanskelig å komme til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...